Ai deja un site, oricine poate vedea produsele și serviciile tale. În afară de site-ul tău mai sunt peste un miliard de site-uri web, cum poți așadar să-i ajuți pe clienții tăi potențiali să găsească pagina ta? Mai ales cu un buget mic? Îți arătăm:
. . site1. Primul și cel mai important este SEO, sau search engine optimization (optimizare pentru motoare de căutare). Atunci când cineva caută ceva într-un motor de căutare (ex. Google) apare o listă cu rezultatele căutării. Dacă cineva caută ceva ce tu vinzi, un SEO bun va ajuta site-ul tău să apară pe primele poziții. Există o vorbă, care spune că nu există nimic după a treia pagină Google. Când a fost ultima oară când ai căutat ceva și te-ai uitat și la rezultatele după a treia pagină?
Vezi? Se pune întrebarea importantă: ce poți să faci să ai un SEO bun? Cel mai sigur este să lucrezi cu profesioniști. S-ar putea să te coste ceva, dar dacă vrei să investești în online marketing, trebuie să începi cu SEO.
2. Rețele de socializare. Dacă vrei să intri în contact cu clienții tăi, nu există o cale mai bună decât rețelele de socializare. Mulți cred că aceasă metodă este bună numai în cazul în care ai un business tip B2C (business to consumer), dar chiar dacă ai o afacere de tip B2B (business to business), prezența pe rețelele de socializare este obligatorie. Diferența între cele două constă în alegerea rețelelor potrivite. Pentru o afacere tip B2C gândește-te la Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest, iar dacă deții o afacere tip B2B gândește-te la LinkedIn, Twitter și Google+ (poate crezi că cel din urmă este inutil, dar eficiența sa a fost dovedită în afaceri tip B2B și te ajută să apari în rezultatele căutărilor – vezi SEO). Până aici totul e OK. Acum poate te gândești cum arată o postare bună. Cum au arătat acele postări care ți-au stârnit interesul? Pun pariu că au avut o imagine superbă și un titlu interesant – desigur conținutul este la fel de important.
3. Video. Cercetările arată că nimic nu stârnește atât de mult interesul publicului tău decât clipurile video. Cea mai bună cale să conduci publicul tău pe site-ul tău este folosirea clipurilor video. Nici imaginile superbe, nici conținutul excelent nu se compară cu un video. Pune așadar videouri în postările tale, mixează-le cu conținut superb, titluri interesante și pregătește-te pentru traficul care urmează.
4. Blog. Conducerea unui blog este o altă metodă excelentă să intri în contact cu clienții tăi. Dă sfaturi, împărtășește informații care are fi utile clienților tăi. Nu ne oprim aici. Devino guest blogger în alte bloguri binecunoscute în nișa ta sau invită pe cineva să fie guest blogger pe blogul tău. Dacă nu ști cum și unde să începi sau dacă nu ai suficientă încredere în competențele tale de scriitor, incepe să citești alte bloguri sau articole și analizează-le structura.
5. Podcast. De ce este important? Există cineva cine ascultă podcasturi? Răspunsul scurt este da, sunt din ce în ce mai mulți pentru că prin ascultarea unui podcast se formează o relație mai adâncă. Când asculți un podcast ai senzația că persoana care vorbește, vorbește numai cu tine, nu pare atât de aglomerată. O altă caracteristică pozitivă a podcasturilor este că poți să le duci oriunde. Poți să le asculți în timp ce conduci, în timp ce joci, gătești, etc. Când lucrezi la strategia ta de online, gândește-te la podcasturi, dar ai grijă să vorbești numai despre lucruri care sunt utile și interesante publicului tău.
6. Analizează concurența. Analizarea concurenței este foarte importantă. Uită-te la strategiile lor. Cum intră în contact cu clienții lor? Ce canale folosesc? Cum ai putea tu să le perfecționezi?
7. Ia interviuri de la persoane care au influență în nișa ta. Sunt sigur că știi cine sunt. Ia un interviu, pune-l pe blogul tău, include-l într-un podcast și în postările pe rețelele de socializare. Dacă crezi că te vor refuza, o să fii surprins cât de mult le place oamenilor să vorbească despre ei. Ai grijă însă cum redactezi acel e-mail în care le ceri un interviu. Acel e-mail trebuie să fie bine scris, fără greșeli, pentru că altfel pur și simplu îl șterg. Există diferite strategii, o să le discutăm în articole viitoare.
8. E-mail marketing. Da, mai există. Este un pic mai tradițional dar este un instrument excelent și astăzi. Trimite informații utile și interesante abonaților tăi și când ai deja o listă considerabilă, poți să îl folosești să-ți îndrumi abonații pe pagina ta.
9. Acționează. Lucruri fantastice se întâmplă numai atunci când acționezi. Dacă încorporezi acești pași în strategia ta, numărul vizitatorilor pentru site-ul tău vor crește.
Citind acest articol poate ai obervat că am vorbit în mod continuu despre conținut care este valoros și util clienților tăi. Trebuie să fii sigur că atât postările, podcasturile, cât și videourile tale se concentrează asupra problemelor și necesităților clienților tăi. Poate că un video cu o pisică îți aduce 100 de like-uri, dar nu te va ajuta prea mult în conversion – acel punct în care destinatarul unei mesaj de marketing duce la bun sfârșit o operație dorită (deschide e-mailul nostru, dă click pe link, completează formularul de înregistrare, etc. – și desigur cumpărarea produsului este un conversion total) – despre asta o să vorbim mai mult în viitor.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail