Fundația Comunitară Covasna (HKA) a anunțat, ieri, lansarea unui sondaj cu privire obiceiurile de cumpărare, la nivelul județului, în cadrul unui studiu pe care îl derulează împreună cu specialiști din cadrul Universității „Sapientia” din Miercurea Ciuc. Persoanele care vor completa chestionarul vor avea șansa de a primi 1.000 de lei.

 Scopul sondajului constă în înțelegerea  obiceiurilor de cumpărare ale cetățenilor județului, iar răspunsurile vor fi folosite în vederea  elaborării unei campanii de popularizare a produselor și serviciilor locale, au transmis reprezentanții Fundației.

bereczki-kinga-1„În primul rând, dorim să aflăm care sunt obiceiurile cumpărătorilor, în județul nostru, din moment ce nu s-a făcut o astfel de cercetare până acum, și considerăm că aceasta este foarte necesară. După cum am mai anunțat, Fundația are un nou program ce vizează întărirea comunității, din punct de vedere economic. În acest scop, vom lansa o campanie amplă, la începutul anului viitor, o campanie care va scoate la iveală multe informații referitoare la cum putem defini, cum putem afecta modul, stilul nostru viață, prin cumpărăturile efectuate. Înainte de a derula această campanie, am dori în primul rând să vedem cum, în ce fel și pe baza căror criterii cheltuiesc oamenii banii, unde, care sunt preferințele lor și astfel, să vedem care sunt problemele, care sunt părțile la care trebuie lucrat. Împreună, am dori să întărim cooperarea între diferiți factori ai comunității – întreprinzător, compărător, distribuitor (…), în ideea de a obține un cât mai bun rezultat la nivel comunitar și să tinem cât mai mulți bani în regiune.”- a declarat directorul executiv Bereczki Kinga.

Chestionarul poate fi completat accesând https://goo.gl/forms/bIN6Q4jcYRyVJVdj2 . . , și trimis pe adresa fundației [email protected], cel târziu până la data de 30 noiembrie (a.c.). Fundația va oferi un premiu de 1000 lei, prin tragere la sorți, uneia dintre persoanele care au completat și transmis formularul.

Produsele și serviciile locale – prezentate printr-un catalog tipărit și printr-o platformă online

Bereczki Kinga a precizat că informațiile culese, vor fi procesate și puse la dispoziția celor interesați, prin intermediul unui catalog tipărit și al unei pagini web.

„Toate informațiile pe care le culegem vor fi procesate, pentru a le pune la dispoziția localnicilor, cumpărătorilor din județ, într-un format plăcut, ușor de utilizat. Ei vor afla astfel ce pot procura și de unde, care sunt produsele locale, ce firme sunt aici, ce produse și servicii au aceste firme, deci toate aceste informații vor apărea în mod organizat, în catalog și pe o pagină web pe care urmează să o creăm.” – a spus directorul executiv Bereczki Kinga.

Aceasta a opinat că este important ca oamenii să aibă cât mai multe informații înainte de a lua o decizie de cumpărare.

„Ceea ce consider important este ca oamenii să aibă cât mai multe informații la dispoziție, pe baza cărora să ia o decizie. Nu dorim să spunem nimănui ce să facă și cum să facă, ce și de unde să cumpere, însă considerăm că este nevoie de multe informații, iar acestea, momentan, lipsesc din comunitate (…) deci, credem că dacă aducem la iveală aceste informații care să le completeze cunoștințele, oamenii vor lua decizii de cumpărare cât mai corecte și cât mai potrivite.” – a spus Bereczki Kinga.

***

Aceasta nu este singura inițiativă a Fundației, în vederea consolidării comunității, din punct de vedere economic. În anul 2011, HKA a lansat programul „Carduri comunitare”, având ca scop susținerea dezvoltării comunităţii locale, prin introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazine sau alte unități, cu produse  sau servicii preponderent locale.

Prin utilizarea acelui card, cumpărătorul beneficiază de 1% discount pentru produsele achiziționate, iar magazinul partener dublează această valoare, contribuind cu încă 1% la fondul comunitar operat de Fundaţia HKA. Suma strânsă prin folosirea cardurilor comunitare este apoi folosită pentru susținerea în inițiativelor comunitare, proiectelor civile, susținerii talentelor etc.

Bereczki Kinga a precizat că 24.000 de carduri comunitare sunt distribuite la nivelul județului și că aproximativ 22.000 de persoane utilizează frecvent aceste carduri.

Fundația Comunitară Covasna (HKA) a fost înființată la inițiativa unor întreprinzători locali și reprezentanți ai unor organizații civile, din fonduri private, în scopul de a dezvolta comunitatea locală.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail