De la începutul acestui an şi pânã la sfârşitul lunii septembrie, inspectorii Biroului de Control al Casei de Asigurãri de Sãnãtate (CAS) Covasna au efectuat un numãr de 72 acţiuni de control la furnizorii de servicii medicale şi farmaceutice, dintre care 66 tematice şi 6 operative, care au avut ca scop verificarea corespondenţei între serviciile solicitate pentru decontare de cãtre furnizori şi cele efectuate în mod real, respectarea clauzelor contractuale, precum şi modalitatea în care prescrierea şi eliberarea medicamentelor se încadreazã în reglementările legale în vigoare.
Din datele comunicate de directorul CAS Covasna, Forro Bela, în urma acestor controale, furnizorilor de servicii medicale le-a fost imputatã suma de 96.992 lei, care a şi fost recuperatã, pânã în acest moment, în proporţie de 99,2%.
„Principalele deficienţe constatate au vizat nerespectarea de cãtre furnizorii de servicii medicale a unor condiţii care au stat la baza evaluãrii, nerespectarea unor clauze contractuale precum şi existenţa unor disfuncþionalitãţi şi iregularitãţi între servicii medicale contractate şi raportate, peste limitele de ritmicitate legal prevãzute“, a declarat directorul general al CAS Covasna, Forro Bela. (Anna-Maria Chiţu)