Proiectul de Lege privind înfiinţarea şi organizarea Institutului Naţional pentru Administraţie (INA) a fost lansat în consultare publică de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) până pe data de 21 mai a.c.
Proiectul definește INA ca fiind instituția publică de interes național, cu personalitate juridică, care va prelua de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) activitatea de formare și perfecționare profesională a personalului din administraţia publică. INA ar urma să funcționeze în subordinea MDRAP, să coordoneze centrele teritoriale de formare continuă pentru administrația publică și colaboreze cu acestea pentru derularea programelor de formare şi perfecţionare.
INA va acorda o importanță deosebită colaborării/parteneriatelor cu mediul universitar, pentru a asigura formare de calitate și a realiza studii/activități/seminarii cu impact asupra administrației publice, urmărind, în același timp, să se dezvolte ca o școală de prestigiu în domeniu și va întreprinde demersurile necesare autorizării, în condițiile legii, a programelor/cursurilor de formare sau perfecționare profesională pe care le organizează.
„Propunem, practic, să reînființăm Institutul Național de Administrație, după mai multe discuții cu reprezentanți din țări care au astfel de institute performante. Este un proiect pe care l-am anunțat încă de la preluarea mandatului, este o schimbare absolut necesară, dacă vrem modernizare și profesionalizare în administrație, fie că sunt vorbim de funcționari publici, de aleși sau de consilierii acestora, care de multe ori vin din zona politică. INA echivalează, în viziunea noastră, cu inovația și profesionalismul în pregătirea angajaților din sistemul public”, declară viceprim-ministrul Vasile Dîncu, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice.
Conform proiectului, INA va asigura formarea continuă în administrația publică (pentru toate categoriile de funcţionari publici, pentru personalul angajat cu contract individual de muncă în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, pentru persoanele numite sau alese în funcții de demnitate publică sau asimilate acestora din administrația publică centrală şi locală, pentru aleșii locali, precum şi pentru alte persoane interesate) și programe de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici.
Totodată, Institutul va contribui la strategia de formare continuă a personalului din administrația publică, la stabilirea domeniilor prioritare și planurilor anuale de formare profesională în acest sector, va stabili tematica specifică și standardele de calitate pentru programele de formare profesională pe care le organizează sau care sunt organizate de către furnizorii autorizați pentru personalul din administrația publică, va realiza studii, proiecte şi publicații, activități de cercetare-inovare, seminare şi conferinţe în domeniul administraţiei publice.
Observaţiile şi propunerile pot fi transmise pe adresa MDRAP din Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucureşti – Direcţia Generală Juridică şi Relaţia cu Parlamentul, la adresa de e-mail [email protected] sau la numărul de fax 0372.114.569.
. . www.mdrap.ro