Fundaţia Comunitară Covasna a lansat un sondaj prin intermediul căruia vrea să afle opinia cetăţenilor din judeţ cu privire la modul în care ar trebui utilizaţi banii colectaţi prin programul ”Carduri comunitare”.
Reprezentantul Fundaţiei, Furus Levente, a declarat luni pentru AGERPRES că până în prezent şi-au exprimat punctul de vedere peste 160 de cetăţeni, iar cei mai mulţi (22%) sunt de părere că banii ar trebui folosiţi pentru sprijinirea tinerilor talentaţi şi ajutorarea copiilor cu dizabilităţi (18%).
De asemenea, peste 11% dintre cei care şi-au exprimat opinia pe site-ul fundaţiei cred că ar fi bine ca fondurile să fie alocate amenajării spaţiilor verzi şi marcării pistelor pentru biciclişti, iar aproximativ 9% au votat pentru renovarea clădirilor istorice.
Alţii au fost de părere că sumele colectate ar trebui utilizate pentru sprijinirea proiectelor organizaţiilor civile, a mişcării sportive, pentru acţiuni ecologice sau pentru dezvoltarea infrastructurii grădiniţelor, realizarea de terenuri de joacă pentru copii şi dotarea laboratoarelor şcolare.
Programul ”Carduri comunitare” a fost lansat în luna august, în scopul dezvoltării ”patriotismului local”, iar până în prezent au fost distribuite 5.000 de carduri de fidelitate ce pot fi folosite în reţelele magazinelor partenere Bertis şi Merkur, care comercializează cu predilecţie produse autohtone sau cu specific local.
Furus Levente a menţionat că cele două magazine au acceptat să ofere un discount de 1% pentru mărfurile cumpărate de posesorii cardurilor şi, în plus, să doneze un procent din aceste vânzări în ”fondul cardurilor comunitare”, banii adunaţi urmând să fie folosiţi de fundaţie pentru derularea unor proiecte în beneficiul comunităţii locale. Potrivit acestuia, până în prezent s-au adunat aproape 2.700 de lei.
Luna aceasta, în reţea, au mai intrat fast-food-ul Big Mama şi restaurantul Libertis din Sfântu Gheorghe, care oferă o reducere de 5%, respectiv 10%. De asemenea, alte două firme, Cofetăria Aria şi farmacia Salvia, şi-au anunţat intenţia de a se alătura acestui program, care îşi propune nu doar să adune fonduri pentru diverse proiecte în beneficiul comunităţii, ci şi să-i determine pe localnici să cumpere preponderent produse autohtone.
”A cumpăra produse fabricate în judeţ înseamnă a ajuta micii întreprinzători locali să supravieţuiască, dar şi să păstreze locurile de muncă ale angajaţilor şi chiar să crească numărul acestora”, a declarat pentru AGERPRES directorul executiv al Fundaţiei Comunitare Covasna, Bereczki Kinga.
Carduri comunitare au fost distribuite şi în judeţul Harghita, fiind înregistraţi 3.000 de utilizatori la Odorheiu Secuiesc şi 1.300 la Miercurea Ciuc.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES