Mii de carnete de muncă sunt neridicate de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Covasna şi îşi aşteaptă titularii.

Peste 5.000 de carnete se află în momentul de faţă la ITM Covasna, deşi ar fi trebuit să fie ridicate de acum aproximativ patru ani, când a fost introdus sistemul electronic de evidenţă a salariaţilor: „Până la data de 1 septembrie 2015, 5.087 de carnete de muncă erau neridicate  de la ITM Covasna”, a declarat inspectorul şef al instituţiei, Ördög Lajos.

Schimbarea domiciliului titularilor, sau părăsirea ţării, de către aceştia, ar putea fi câteva dintre motivele pentru care carnetele de muncă nu au fost preluate:

. .

„Presupusele motive de neridicare a carnetelor sunt: schimbarea de domiciliu al titularilor  în alt judeţ, părăsirea teritoriului României”, a precizat inspectorul şef al ITM Covasna. Acesta a subliniat că este important ca aceste carnete de muncă să ajungă la titulari, „având în vedere prevederile art.296 alin. (1) din Codul Muncii care stipulează că <<vechimea în muncă stabilită până la data de 31.12.2010 se probează cu carnetul de muncă>>”.

Procedura de ridicare a carnetelor

Potrivit inspectorului şef al ITM Covasna, Ördög Lajos, pentru ridicarea carnetului, titularul trebuie să se prezinte la sediul ITM Covasna cu cartea de identitate, iar dacă din motive personale, nu se poate prezenta, poate să împuternicească o altă persoana care să poată să ridice carnetul. Persoana împuternicită va trebui să se legitimeze cu cartea de identitate.

Datele ITM Covasna arată că în cursul anului 2014, de la sediul instituţiei au fost ridicate 223 carnete de muncă, iar în cursul anului 2015, au fost ridicate 100 carnete de muncă.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail