Asociația Caritas ”Alba Iulia” caută colaboratori din județele Mureș, Harghita și Covasna, pentru proiectul ”United Networks – iniţiativă integrată pentru incluziunea socială a comunităţilor marginalizate” din judeţele Mureş, Harghita şi Covasna”, pe care îl implementează împreună cu partenerii săi.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de reprezentanții Caritas- Alba Iulia, proiectul ”United Networks – iniţiativă integrată pentru incluziunea socială a comunităţilor marginalizate” din judeţele Mureş, Harghita şi Covasna”, ”are ca scop sprijinirea combaterii fenomenului de excluziune socială în rândul copiilor şi tinerilor în comunităţile din judeţele Mureş, Harghita şi Covasna, inclusiv în rândul comunităţilor de romi, dezvoltând infrastructura socială instituţională regională în domeniul incluziunii sociale”.

 În aceeași sursă se arată că în cadrul proiectului se vor derula mai multe activități, printre care: realizarea unei cartografieri sociale multidimensionale ale unităţilor administrativ-teritoriale, crearea şi coordonarea de reţele regionale şi judeţene în domeniul incluziunii sociale şi implementarea, timp de opt luni, a unei intervenţii sociale care include realizarea de anchete sociologice de analiză profundă a situaţiei sociale şi economice, facilitare instituţională şi comunitară, elaborare de strategii şi planuri de acţiune, respectiv realizarea unui portofoliu de proiecte integrate care ulterior vor facilita accesul la posibile surse de finanţare.

 Potrivit comunicatului de presă, beneficiarii direcţi ai proiectului sunt reprezentanţi şi specialişti ai entităţilor publice, organizaţiilor nonguvernamentale din domeniul incluziunii sociale, reprezentanţi ai sectorului privat, ai unor grupuri locale de iniţiativă şi ai unor asociaţii profesionale. De asemenea, vor beneficia în mod direct şi persoane aparţinând grupurilor vulnerabile, respectiv voluntari locali din cele trei localităţi selectate pentru intervenţia socială, astfel că numărul total al beneficiarilor este de 340 persoane.

Conform aceleiași surse, durata proiectului este de 12 luni, fiind implementat în perioada mai 2015 – aprilie 2016; valoarea totală este de 1.334.750,00 lei, valoarea cofinanţării fiind de 133.475,00 lei. Parteneri ai proiectului sunt: Universitatea ”Babeş-Bolyai”, Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului- Mureș, Harghita și Covasna.

Opt posturi disponibile

 Reprezentanta „Caritas Alba Iulia”, Hubbes Kinga, manager zonă județul Covasna ne-a spus ieri că în această perioadă, se caută colaboratori pentru acest proiect,  oferindu-se o posibilitate de dezvoltare profesională şi personală, prin câteva posturi disponibile în judeţele Mureş, Harghita şi Covasna. Potrivit acesteia, în cadrul proiectului sunt oferite șase posturi de ”Facilitator” (”Coach comunitar”) – două dintre acestea fiind disponibile în județul Covasna, două în județul Mureș și două în județul Harghita, dar și două posturi de ”coordonator de dezvoltare locală” (unul în județul Mureș și unul în județul Harghita).

Conform informațiilor postate pe site-ul Asociației, http://www.caritas-ab.ro/?p=14500, persoanele care vor ocupa postul de facilitator îşi vor desfăşura activitatea în localitatea selectată ca beneficiari ai activităţii de intervenţie socială în cadrul proiectului. Printre responsabilități se numără: facilitarea participării membrilor comunităţii într-o cercetare sociologică ce va fi realizată la nivel local; implicarea în evaluarea calitativă a resurselor şi nevoilor comunităţii locale; mobilizarea resurselor existente în comunitate şi întărirea coeziunii. Potrivit sursei amintite, cei interesați să aplice trebuie să știe că cerințele sunt următoarele: studii superioare; experienţă de cel puţin doi ani în domeniul intervenţiilor sociale în vederea incluziunii sociale a grupurilor vulnerabile; abilităţi de comunicare, relaţionare, mediere, negociere; capacitatea de a lucra cu grupuri; capacitatea şi disponibilitatea de a lucra independent şi în echipă;  punctualitate, capacitatea de a lucra cu termene limită; atitudine deschisă şi proactivă; abilitatea de a crea un spirit de echipă entuziast şi productiv între toate persoanele și organizațiile implicate; capacitatea de a mobiliza, de a coordona și de a lucra în echipă; valori creştine; capacitatea de a relaționa și de a lucra cu oameni din comunitățile dezavantajate; cunoştinţe de operare calculator (MsOffice, internet, e-email). Constituie avantaj cunoașterea unei limbi străine și permisul de conducere categoria B. Cei interesați să aplice trebuie să transmită reprezentanților Caritas Alba Iulia o scrisoare de intenţie scrisă de mână;  CV-ul profesional în format Europass; copie după diplome; copie după actul de identitate, până în data de 10 august, ora 10.00, la adresa de email: [email protected].

. .

Pentru posturile de coordonator de dezvoltare locală termenul de aplicare este tot 10 august 2015, ora 10.00. ”Coordonatorul de dezvoltare locală îşi va desfăşura activitatea în localitatea selectată ca beneficiar al activităţii de intervenţie socială în cadrul proiectului şi va avea următoarele responsabilităţi: facilitarea instituţională locală, crearea şi coordonarea de reţele locale; facilitarea procesului de creare de parteneriate locale; identificarea de resurse existente pe plan local, respectiv identificarea de resurse noi, canalizarea acestora către comunitățile defavorizate; coordonarea procesului de realizare a strategiei şi planurilor de dezvoltare locală incluzivă; facilitarea participării grupurilor vulnerabile, inclusiv ale comunităţilor de romi în procesul de planificare; coordonarea echipei locale de intervenţie”, se arată pe site-ul Caritas Alba Iulia. Potrivit aceleiași surse, cei care vor ocupa acest post vor trebui să aibă:  studii superioare în domeniul ştiinţelor socio-uman sau economice; experienţă de cel puţin doi ani în domeniul intervenţiilor sociale în vederea incluziunii sociale a grupurilor vulnerabile; competenţe dezvoltate de comunicare, mediere şi negociere; capacitatea şi disponibilitatea de a lucra independent şi în echipă; capacitatea de a mobiliza şi a coordona o echipă; bune capacităţi de analiză şi sinteză; empatie şi responsabilitate socială;  valori creştine; cunoştinţe de operare calculator (MsOffice, internet, e-email); să fie punctuali și să aibă capacitatea de a lucra cu termene limită. Vor avea avantaj cei care cunosc o  limbă străină și au permis de conducere categoria B. Potrivit sursei amintite, se va lucra cu normă parțială/ part-time (șase ore pe zi). Cei interesați să aplice trebuie să trimită reprezentanților Asociației o serie de documente (scrisoare de intenţie scrisă de mână; CV-ul profesional în format Europass; copie după diplome; copie după actul de identitate), online, la adresa de email: [email protected].

Informaţii suplimentare se pot solicita la numărul de telefon 0737-844.567, între orele 9.00-16.00.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail