Potrivit unui comunicat de presă transmis de către CJPC Covasna, o persoană din Poian a reclamat operatorul economic, după ce a primit monumentul funerar comandat. Dezamăgit de dungile prezente pe monument – care contravin regulilor bisericii reformate – consumatorul a adresat o reclamaţie în acest sens.

O altă reclamaţie mai puţin obişnuită vine din partea altui consumator care, după ce şi-a achiziţionat o maşină de spălat cu capacitatea de 6 kilograme, a constatat că aceasta nu poate spăla această cantitate „mai ales dacă sunt rufe colorate”.

Graba curierului a fost aspru taxată de un consumator. După ce a fost rugat la interfon de către angajatul firmei de curierat prin care a prmit un pachet nu a vrut să urce până la uşa apartamentului, consumatorul a pus mâna pe telefon şi l-a reclamat.

Un consumator din municipiul Sfântu Gheorghe a reclamat faptul că a cumpărat un produs de la o farmacie, respectiv un supliment alimentar cartilagiu de rechin, care miroase a … hoit.

. .

O altă reclamaţievine de la un consumator cazat la un hotel din staţiunea Covasna. Acesta, aflându-se în concediu, a reclamat la CJPC Covasna faptul că la televizor sunt difuzate prea multe canale TV în limba maghiară.

Comisarul şef al CJPC Covasna, Mircea Diacon, a dorit să le amintească consumatorilor pe această cale, că nu toate reclamaţiile sunt de competenţa CJPC, datorită legislaţiei din vigoare. Potrivit acestuia, Asociaţiile de proprietari nu pot fi controlate de către CJPC Covasna (legislaţia nu permite), aceştia fiind guvernate de Legea nr. 230 /2007. De asemenea, în cazul în care produsele electronice şi electrocasnice se strică în termenul de garanţie, acestea se repară în mod repetat până când consideră vânzătorul că acest lucru nu mai este rentabil. În cazul produselor cumpărate on–line acestea se pot returna în termen de 14 zile, costul fiind suportat de cumpărător. Totodată, situaţiile în care telefoanele mobile /tabletele sunt excluse de la garanţie datorită faptului că nu sunt manevrate conform instrucţiunilor producătorului: intră în contact cu apa (posibil se formează condens), suferă şoc mecanic, etc.

„Colectivul CJPC Covasna depune eforturi susţinute ca toate reclamaţiile şi sesizările înregistrate să fie rezolvate în limita legii în favoarea consumatorilor, din păcate sunt domenii şi situaţii în care comisarii CJPC Covasna nu pot ajuta consumatorii. (…) Comisarii ANPC nu sunt experţi autorizaţi să constate dacă defectul este real sau nu; conform legii vânzătorul trimite produsul la o unitate service autorizată cu care are contract de reparaţii”, a declarat Comisarul şef adjunct al CJPC Covasna.

Mesaj de mulţumire pentru o treabă bine făcută

Chiar dacă de cele mai multe ori comisarii CJPC nu sunt priviţi bine de către agenţii economici, şi pot exista nemulţumiri din partea consumatorilor, tocmai din cauza celor prezentate mai sus, există cazuri în care la adresa comisariatului ajung mulţumiri pentru o treabă bine făcută.

„Ca urmare a articolelor de presă publicate în presa locală privind activitatea de control al CJPC Covasna precum şi a rezultatelor favorabile obţinute în favoarea consumatorilor, am primit din partea acestora mesaje de mulţumire.”

Doi consumatori, extrem de mulţumiţi de traba făcută de CJPC Covasna au transmis pe adresa de email a instituției  câte un mesaj de mulţumire: „Vă mulţumesc pentru controalele efectuate la magazine. Am bănuit eu că ceva de genul acesta s-a întâmplat pentru că în ultima vreme s-au introdus preţurile/kg la cântărire. Vă mulţumesc încă o dată şi vă doresc mult succes în continuare.” Un alt mesaj vine din partea unui domn: „Stimate domn Comisar şef adjunct Mircea Diacon, vă mulţumesc pentru intervenţia dumneavoastră  şi pentru promptitudine în rezolvarea reclamaţiei noastre.”

Lunar se fac controale inopinante pe tematici proprii, dar şi tematici naţionale

CJPC Covasna, în cadrul acţiunilor tematice proprii şi naţionale privind activitatea de comerţ şi servicii, verifică lunar diferite domenii de activitate prin controale inopinate. În această lună au fost verificate activitatea de taximetrie, serviciile de cazare oferite turiştilor şi elevilor, respectiv comercializarea brichetelor, ca şi tematică naţională.

Potrivit aceleiaşi surse, încă mai există magazine unde se comercializează produse expirate. În satul Racoşul de Sus s-au găsit cantităţi considerabile de bere, chipsuri, sare, condimente din import şi alte produse expirate, puse spre vânzare. Pentru fapta sa, operatorul economic a fost sancţionat cu 2.500 de lei.

Un restaurant din cartierul Simeria a folosit la prepararea produselor din meniu produse expirate. Totodată, din meniul acestui restaurant lipseau gramajele la unele produse, şi lista alergenilor din lista de meniu. Nefiind la prima abatere, agentul comercial a primit o amendă de 5.000 de lei.

Maricea Dan

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail