Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov (CJ), Claudiu Coman, a declarat miercuri că există firme din străinătate interesate de a participa la construcţia viitorului aeroport internaţional Braşov-Ghimbav. . .

„Am avut întâlniri, nu vă ascund acest lucru, cu mai multe firme din străinătate. Suntem în situaţia în care cerem informaţii privind bonitatea acestora, dar faptul că există interes este o veste bună. Să fiţi singuri că, din momentul în care, din punct de vedere legal, dispunem de terenul pe care se construieşte aeroportul, vom face imediat formele pentru a derula o licitaţie publică internaţională”, a afirmat vicepreşedintele CJ Braşov.

Acesta a dat exemplu de trei firme care sunt interesate de aeroport – una care are un partener din Ungaria şi Austria, o altă firmă din Turcia şi un consorţiu internaţional, o asociere de firme dintre care două din Turcia şi una din Israel.

Reamintim că în anul 2009 Consiliul Judeţean a primit în administrare, în baza unei Ordonanţe de Guvern, 200 de hectare de teren de la Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Cartof şi Sfecla de Zahăr, pentru construcţia aeroportului, cu menţiunea ca în termen de cinci ani, adică în anul 2014, investiţia să fie finalizată, lucru care nu s-a întâmplat, în caz contrar terenul va trece din nou în proprietatea Statului Român.

Consiliul Judeţean a făcut din nou, anul acesta, demersuri pentru un nou proiect de lege privind terenul pentru construcţia aeroportului, cu precizarea ca termenul prevăzut pentru finalizarea investiţiei să fie de 15 ani, iar terenul să treacă în administrarea Consiliului Judeţean pentru această perioadă.

„Pot să vă spun că miercuri (ieri-n.red)  se discută în Comisia de administraţie publică din Senat această problemă, a terenului pentru aeroport, şi sperăm să se obţină avizul. În afară de avizul Comisiei pentru administraţie publică mai este necesar avizul altor trei comisii din Senat şi cel al Guvernului. Odată obţinute, se intră în dezbaterea plenului sau poate fi adoptat tacit”, a explicat Claudiu Coman.

Până la clarificarea situaţiei terenului, nu se poate începe nicio lucrare la aeroport. În momentul în care proprietatea terenului este clară, se poate pregăti lansarea licitaţiei publice internaţionale pentru concesionarea celorlalte obiective ce au rămas de construit respectiv, turnul de control, terminalul, suprafeţele de mişcare.

„Dacă Bucureştiul doreşte să se implice, îi aşteptăm, dacă primăria Braşov doreşte – şi sigur că doreşte acest lucru- va fi partener fie prin asociere, fie indirect, pentru că locuitorii Braşovului sunt beneficiarii principali ai aeroportului”, a adăugat sursa citată.

Pista aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav, în lungime de 2850 de metri şi lată de 45 de metri, a fost finalizată în toamna anului trecut, cu fonduri de la bugetul Consiliului Judeţean.

AGERPRES

 www.agerpres.ro

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail