Numărul copiilor din județ care au fost înscrişi în clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2015-2016, este 2.073 totalul locurilor aprobate pentru clasele pregătitoare fiind 2.300.

Inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, prof. Kiss Imre, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că în prima etapă de înscriere au fost înscriși în total 2.030 de copii, iar în a doua, 43, astfel că numărul locurilor rămase neocupate este 227.

„Au fost aprobate în total 2.300 de locuri în clasele pregătitoare. La sfârșitul primei etape s-au înscris 2.030 de elevi. Dintre aceștia, 1.758 (80,6%) sunt copii care împlinesc șase ani până la 1 septembrie, iar 272 (19,4%) sunt copii care împlinesc șase ani între 1 septembrie și 31 decembrie. Este un procentaj destul de bun, peste 88% (…). În etapa a doua, pe locurile rămase, s-au înscris în total 43 de elevi, deci, momentan, după finalizarea celor două etape avem 2.073 înscriși și locuri libere 227, pentru că nu sunt atâția copii, deci e clar că urmează să vedem câți copii care sunt recenzați nu s-au înscris deloc și mai pot fi aduși în clasele pregătitoare”, a spus inspectorul școlar general prof. Kiss Imre. Acesta a precizat că cele 2300 de locuri aprobate erau grupate în 98 de clase întregi și în 67 fracțiuni de clase (cu învățământ simultan), iar după analiza situației, s-au realizat 92 de clase întregi și 65 de fracțiuni de clase.

„După ce am analizat noi, situația se prezintă în felul următor: s-au realizat 92 de clase întregi, în care sunt înscriși 1.749 de elevi (adică 84,37% dintre cei înscriși) și în 65 de fracțiuni de clase din învățământul simultan sunt înscriși 324 de elevi, în învățământ rural, preponderent, adică 15,61% dintre elevii înscriși”, a spus inspectorul general Kiss Imre.

Asigurarea calității învățământului simultan

Acesta a precizat că un obiectiv foarte important pentru viitorul an școlar ar fi perfecționarea cadrelor didactice prin cursuri de formare, în vederea asigurării calității învățământului simultan.

„Sunt foarte multe localități în care doar învățământul simultan înseamnă funcționarea și existența școlii. Învățământul simultan, după părerea mea, este o provocare pentru orice cadru didactic. Pentru a avea rezultate pe măsură și pentru a da șanse egale tuturor elevilor din clasă și pentru a avea rezultate la final, trebuie să fii cel mai bun dintre cei mai buni. Vrem să menținem învățământul rural. Noi nu vrem să desființăm nicio școală, vrem să existe școlile în continuare, iar aceste clase, aceste școli trebuie să producă și rezultate (…). O învățătoare, ca să facă față și să aibă rezultatele comparativ și măsurabile cu ale celorlalți elevi unde nu sunt clase simultane, trebuie să fie foarte bună. Ca obiectiv, e clar că trebuie să generăm formare pentru cadrele didactice care predau, deocamdată la învățământul simultan, deci, pentru învățători. Și aici vom identifica, vom analiza rezultatele evaluărilor de clasa a II-a și clasa a IV-a de anul trecut și care urmează și în acest an și de aici e clar că vom putea trage concluzii unde trebuie intervenit și pentru ce categorie de personal didactic trebuie să organizăm formare și formare foarte serioasă, astfel încât toți elevii care învață în aceste clase (n.r. – cu învățământ simultan) să ajungă și ei să primească destulă educație și să nu fie defavorizați față de ceilalți elevi și astfel, chiar dacă învățământul simultan trebuie menținut în continuare, să îi asigurăm calitate. Este foarte important acest lucru, ca și aici să fie învățământ de calitate. Așa poate nu ajungem în situația în care trebuie desființată o școală, cât de mică ar fi ea, știind cât de importantă este existența unei școli într-o comunitate”, a spus inspectorul școlar general al ISJ Covasna.

Alte date privind înscrierile

Datele prezentate în conferința de presă arată că în total, 162 de elevi au fost înscriși în alte școli decât cea din circumscripție.

Potrivit datelor ISJ Covasna, sunt câteva școli în anumite localități în care nu a fost înscris niciun elev. Conform aceleiași surse, clase sub efective se conturează la Școala Gimnazială  „Orban Balazs” din Covasna, unde deocamdată sunt 10 elevi și la Zăbrătău – Sita Buzăului, unde sunt 11 copii. Ambele sunt la secția română, iar situația va fi analizată.

***

Părinții care nu și-au înscris copiii trebuie să meargă la școală și să depună o cerere.

”Cei care trebuie să-și facă debutul în anul școlar 2015 -2016, dar care nu au fost înmnatriculați sau nu au participat la etapele anterioare de înscriere vor fi redistribuiți de către Comisia Județeană, deci, părintele nu are altceva de făcut dacă nu și-a înscris copilul, decât să meargă la școală, să facă cerere. Școala transmite cererea către Inspectorat și atunci când se dă posibilitatea de a introduce datele și de a fi validate, pe parcurs, până în toamnă, toți acești elevi pot fi înscriși. Distribuirea se face la școala de circumscripție sau la altă unitate de învățământ, pentru care  optează părintele, bineînțeles, doar pe locuri disponibile (…). Dar locuri sunt. În localitățile rurale nu e problemă și și la oraș sunt școli unde sunt locuri libere. Neapărat, părinții să meargă la școală, să depună cerere, exact așa cum au trebuit să depună în perioada care  era stabilită pentru înscriere, apoi școala transmite cererea către ISJ, iar apoi, în aplicația online va fi trecută cererea.  Vom avea o bază de date și vom identifica cine nu s-a înscris”, a spus inspectorul general prof. Kiss Imre.

Ana Alina Costache . .

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail