Elevii claselor a XI-a și a XII-a au susținut în perioada 2-6 martie simularea națională a probelor scrise ale examenului de Bacalaureat. Rezultatele date publicității de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Covasna arată că la nivelul județului, la clasa a XI-a, procentul de promovabilitate este 23,38%, iar la clasa a XII-a, procentul de promovabilitate este de 36,56 %. Media minimă de promovare, pe fiecare disciplină în parte, a trebuit să fie 5, iar media finală, totală, a notelor la toate disciplinele, necesară pentru promovarea examenului de Bacalaureat, a trebuit să fie minimum 6.

Într-un comunicat de presă postat la finele săptămânii trecute pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Covasna, www.isj.educv.ro, se arată că la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat au fost înscriși 1.657 elevi din clasa a XII-a, dintre care au fost prezenți 1.365 și au promovat 499 elevi (36,56%). Din clasa a XI-a, au fost înscriși la simulare 1.452 elevi, dintre care au fost prezenți 1.309 elevi și au promovat 306 (23.38%).

Potrivit datelor Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, la clasa a XII-a, la proba E a) – limba si literatura română – rata de promovare a fost de 54,50%. Din cei 1.457 elevi prezenți, 794 au obținut note peste 5 și s-au înregistrat trei note de 10. La proba E b), de limba și literatura maghiară, din cei 1.044 elevi prezenți, 742 au luat note peste 5 (71,07%) și s-au înregistrat 8 note de 10. La matematică – proba E c)-  din cei 996 elevi prezenți, 468  (46,99%) au obținut note peste 5. 10 elevi au obținut nota maximă. La istorie – proba Ec) – au obținut note de promovare 77,36% dintre elevii prezenți și s-au înregistrat două note de 10, iar la proba la alegere a profilului – proba E d), din cei 1.417 elevi prezenți, 981 au obținut note peste 5 (69, 23%) și s-au înregistrat 8 note de 10.

În ceea ce privește rezultatele obținute la clasa a XI-a din județ, datele ISJ arată că la simularea probei de limba și literatura română, din cei 1.354 elevi prezenți, 564 (41,65%) au obținut note peste 5, nefiind înregistrată nicio notă de 10;  la simularea probei de limba maghiară, procentul de promovabilitate a fost de 58,84%, astfel că dintre cei 979 elevi prezenți, 576 au obținut note peste 5 și s-au înregistrat cinci note de 10.

Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat la matematică. Datele arată că din cei 913 elevi de clasa a XI-a, prezenți la simularea probei de matematică, 298 (32,64%) au obținut note peste 5.

La istorie, din cei 422 elevi prezenți, 328 au obținut note peste 5 (77,73%) și s-au înregistrat trei note de 10.

. .

Elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere.

Rezultate mai bune decât la simularea județeană din decembrie, la proba de limba maghiară, la matematică și la istorie

Potrivit comunicatului de presă, comparativ cu rezultatele de la simularea județeană organizată de ISJ Covasna în perioada 9- 11 decembrie 2014, situația se prezintă astfel: la proba de limba și literatura română, procentul de promovabilitate este cu 1,27 % mai mic.

La simularea probei de limba și literatura maghiară, la proba de matematică și la cea de istorie, procentul de promovabilitate este mai mare decât cel înregistrat la simularea județeană din luna decembrie 2014.

 Astfel, la limba și literatura maghiară, procentul de promovabilitate înregistrat este cu 3,87% mai mare față de cel înregistrat la simularea județeană, la matematică, procentul de promovabilitate înregistrat la simularea națională este cu 23,25% mai mare decât cel înregistrat la simularea județeană, iar la istorie, procentul de promovabilitate este cu 4,38% mai mare decât la simularea județeană din decembrie 2014.

Rezultatele obținute de elevii covăsneni la simularea examenului de Bacalaureat pot fi văzute accesând site-ul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, www.isj.educv.ro, secțiunea „comunicate de presă”.

Rezultatele înregistrate la nivel național

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS), postat pe site-ul www.edu.ro, datele statistice relevă că ponderea elevilor clasei a XII-a care au obţinut note peste 5 este următoarea: 61,36% la Limba română (procentaj superior celui de anul trecut: 52,80%), 75,49% la Limba maternă (cu aproape 8 procente în plus faţă de 2014 – 67,78%), 52,49% la proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie (procentaj superior faţă de 2014 – 42,51%), respectiv 60,30% la proba la alegere a profilului (cu peste 7 procente în raport 2014 – 53,92%).

Conform comunicatului, situaţia notelor peste 5 la clasa a XI-a se prezintă astfel: la limba română – 51,77%  dintre elevii participanți au promovat proba (procentul fiind în creştere cu peste 7 procente faţă de 2014 – 44,22%), la proba obligatorie a profilului/Matematică sau Istorie – procentul de promovabilitate a fost 42,35% (în creştere cu peste 6 procente faţă de anul trecut – 36,32%), iar la proba de limba maternal, procentul de promovabilitate a fost 56,97% (în scădere faţă de 2014 – 62,42%).

Conform comunicatului de presă, rata de participare la clasa a XI-a a fost de 86,41% (128.052 de elevi prezenţi din 148.143 de elevi înscrişi), respectiv 83,31% la clasa a XII-a (147.454 de elevi prezenţi din 177.000 de elevi înscrişi).

Potrivit aceleiași surse, „scopul simulării probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, ajutorul acordat acestora pentru a conştientiza nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final”.

„La fel ca anul trecut, subiectele au fost unice, la nivel naţional, respectiv diferenţiate, în funcţie de filieră, profil şi specializare, fiind elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în conformitate cu modelele de subiecte publicate încă din luna noiembrie 2014 pe site-ul http://subiecte2015.edu.ro”, se arată în comunicatul de presă al MECS.

Potrivit sursei citate, notele obţinute la simulările nationale se pot trece in catalog, doar la solicitarea elevului. De asemenea, rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail