. .

Potrivit unui studiu realizat de către societatea de salubrizare Tega S.A. la începutul acestui an, locuitorii care au încheiate contracte cu Tega s-au declarat mulţumiţi de serviciile prestate, cu până la 30% mai mulți  comparativ cu rezultatele obţinute în urmă cu 5 ani.

Directorul societăţii a declarat că studiile de opinie publică se realizeză o dată la doi ani şi urmăresc gradul de satisfacere a clienţilor: „Scopul este îndeplinirea unei obligaţii şi a satisfacerii unei curiozităţi. Noi avem obligaţia să facem, din doi în doi ani, un studiu al opiniei publice, şi, bineînţeles suntem curioşi ce părere au oamenii despre noi, respeciv să tragem nişte concluzii. În plus ne intereseză şi legat de colectarea selectivă, care este foarte importantă pentru noi, cine şi ce tip de deşeu colectează selectiv. Am făcut o abordare zonală în Sfântu Gheorghe, pe cartiere, pentru că sunt diferenţe de opinie referitor la diferite servicii”, a spus Toth Birtan Csaba.

Potrivit rezultatelor studiului, mare parte a respondeţilor s-au declarat nemulţumiţi de curăţenia stradală şi de serviciile de iarnă. Directorul societăţii a explicat că deszăpezirea sau curăţarea anumitor străzi nu intră în atribuţiile Tega, din mai multe considerente. Unul dintre acestea ar fi lipsa unui strat asfaltic sau de beton pe strada respectivă, iar un altul ar fi bugetul pe care firma îl are la dispoziţie. Totuşi, în momentul în care o stradă este reabilitată, aceasta intră în atribuţiile societăţii de salubritate, conform declaraţiilor domnului director.

Comunicarea este cheia succesului

Toth Birtan Csaba este de părere că cifrele care oglindesc încrederea pe care locuitorii o au în societatea de salubritate se datorează comunicării bune pe care firma are grijă să o întreţină în parametri optimi. În acest sens, conducerea Tega continuă să apeleze la serviciile de colectare a taxei menajere prin sistemul door to door, prin intermediul unui agent colector.

„În principal oamenii ne văd destul de bine, mai mult decât m-am aşteptat eu. E o creştere de 20-30% faţă de acum 5 ani, la unele aspecte este o creştere şi de 30%, dar la toate este o creştere, ceea ce denotă că am făcut unele lucruri bine (…) Nu e vorba numai de investiţii în utilaje şi instrumente, e vorba de comunicare, de ţinerea legăturii directe cu populaţia. Nu am reuşit să răsturnăm lumea cu investiţiile făcute, deci nu am avut în niciun an fonduri cu 50-70% mai mari decât în anul precedent. Ceea ce am reuşit să facem am făcut prin comunicare, și nu  prin investiţii masive. La un moment dat, dacă oamenii înţeleg mai bine ceea ce vrem să facem şi cum vrem să facem, atunci colaboreză mult mai bine cu noi. (…) Suntem singurul operator de servicii publice care şi-a păstrat reţeaua de agenţi. Cred că aceste cifre ne dau împuternicirea să-i păstrăm, chiar dacă ne costă mai mult”, arată Toth Birtan Csaba.  În momentul de faţă sunt angajaţi 54 de agenţi, dintre care 10 sunt în Sfântu Gheorghe.

Maricela Dan

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail