Prin Ordonanţa Guvernului nr. 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014, s-a majorat cuantumul sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor pe anul 2014.

 

Astfel, 600.000 mii lei se vor aloca, pe judeţe şi municipiul Bucureşti, în scopul achitării plăţilor restante înregistrate în contabilitatea unităţilor / subdiviziunilor administrativ-teritoriale (primării), inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale la data de 30 septembrie 2014, precum şi pentru achitarea sumelor aprobate prin hotărâre a consiliului local, dar nedecontate, pentru acoperirea parţială a pierderilor induse din prestarea serviciilor publice de producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice pentru populaţie în sistem centralizat, cu respectarea legislatiei privind ajutoare de stat, rezultate din relaţii cu:

– furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, inclusiv cei care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat;

– bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.

Suma repartizată se utilizează exclusiv pentru stingerea obligaţiilor fiscale restante, precum şi a celor care fac obiectul eşalonărilor/amânărilor la plată, potrivit legii, cuprinse în certificatul de atestare fiscală, la data de 30 septembrie 2014, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale:

1. furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări ai primăriilor şi instituţiilor publice / spitalelor publice finanţate din bugete locale;

2. furnizorilor care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat;

3. furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări care au de încasat sume restante de la furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat;

4. primăriilor şi ale instituţiilor publice / spitalelor publice finanţate din bugete locale;

în scopul alocării sumelor menţionate, primăriile pot depune, până la data de 20 noiembrie 2014, la direcţiile generale regionale ale finanţelor publice (DGRFP) / administraţiile judeţene ale finanţelor publice (AJFP) cereri scrise (care vor cuprinde suma care se solicită pentru achitarea obligaţiilor de plată restante) însoţite de:

a) situaţia obligaţiilor de plată către furnizorii menţionaţi la pct. 1 sau 2;

a^1) hotărârea consiliului local prin care se aprobă acoperirea parţială a pierderilor induse din prestarea serviciilor publice de producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice pentru populaţie în sistem centralizat, împreună cu documentul din care rezultă suma nedecontată;

b) certificatele de atestare fiscală ale beneficiarilor sumelor, menţionaţi la pct. 1-4, după caz, emise de organele fiscale. Certificatele de atestare fiscală cuprind obligaţiile fiscale principale şi accesorii, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, stabilite prin declaraţii şi/sau decizii emise de organele fiscale competente, comunicate, exigibile, existente în sold la 30 septembrie 2014 şi neachitate până la data eliberării;

c) acorduri încheiate între primării şi beneficiarii sumelor, prin care aceştia confirmă faptul că sunt de acord cu stingerea obligaţiilor fiscale potrivit art. 65 alin. (1) lit. b din OG nr. 9/2014;

d) cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat şi exercitat de Ministerul Finanţelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operaţiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate în vederea utilizării sumelor în condiţiile art. 65 alin. (1) lit. b din OG nr. 9/2014.

Direcţiile generale regionale / administraţiile judeţene ale finanţelor publice înregistrează si verifica cererile si documentele depuse de primării. Cererile si documentele anexate, care nu respectă prevederile legale se restituie acestora, care pot depune o nouă cerere în cadrul termenului legal. Răspunderea pentru respectarea realităţii şi exactităţii sumelor care fac obiectul cererilor depuse, precum şi a sumelor înscrise în situaţia obligaţiilor de plată restante revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.

După primirea comunicării de la Ministerul Finanţelor Publice, direcţiile generale regionale /administraţiile judeţene ale finanţelor publice repartizează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2014 pe unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, cu încadrarea în sumele comunicate şi cu respectarea solicitărilor din cereri.

în scopul alimentării bugetelor locale cu sumele respective, primăriile vor prezenta unităţilor Trezoreriei Statului la care îşi au conturile deschise, documente privind destinaţia / utilizarea sumelor si, pentru ordinele de plată confirmate de organele fiscale, se virează suma corespunzătoare.

                       Biroul de comunicare , relații publice și mass-media                

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail