Aproximativ 20 de vehicule din judeţul Covasna sunt atestate de Retromobil Club România – Asociaţia Naţională a Posesorilor şi Restauratorilor de Vehicule Istorice (afiliată la Federaţia Internaţională a Vehiculelor Vechi, FIVA) ca fiind vehicule istorice.

În judeţul nostru există aproximativ 20 de vehicule istorice- atestate de Retromobil Club România – Asociaţia Naţională a Posesorilor şi Restauratorilor de Vehicule Istorice (afiliată la Federaţia Internaţională a Vehiculelor Vechi, FIVA), ne-a spus, vineri, reprezentantul Retromobil Club România pentru judeţele Covasna, Harghita şi Mureş, domnul Robert Lászlo. Acesta a precizat că este vorba, în principal, de modele Ford, Mercedes, Skoda, Aro și Volkswagen. În total, în judeţele Covasna, Harghita şi Mureş,  peste 100 de maşini sunt atestate, a mai spus reprezentantul Retromobil.

Pentru a fi atestat, vehiculul trebuie să îndeplinească anumite condiţii. Astfel, spre exemplu, perioada de la data încetării fabricaţiei modelului respectiv trebuie să fie mai mare de 30 de ani; vehiculele trebuie să fie originale, să fie în perfectă stare de funcţionare şi să aibă un aspect corespunzător. „Vehiculul trebuie să fie în starea originală, aşa cum a ieşit din fabrică. Dacă este restaurat, trebuie să fie restaurat în forma originală. De exemplu, dacă se revopseşte, culoarea trebuie să fie din paleta de culori originală. Aceeaşi cerinţă se aplică și pentru interiorul vehiculului. Nu este permisă montarea de accesorii care nu erau din vremea respectivă. De exemplu, nu se poate pune un Mp3 Player la o maşină din anii `60, în schimb se poate pune un casetofon sau radio simplu, care a fost fabricat acum 40-50 de ani”, a explicat reprezentantul judeţean al Retromobil, Robert Lászlo.

Potrivit acestuia, posesorii de vehicule istorice au o serie de beneficii: „Dacă vorbim despre beneficii, putem spune că, pe de-o parte, creşte valoarea maşinii, fiind maşină atestată, iar pe de altă parte, nu se plătesc taxele locale, nu se plăteşte rovinieta, şi în cazul în care maşina este vândută, nu se plăteşte taxa de mediu”, a spus reprezentantul judeţean al Retromobil. Posesorii de vehicule istorice au însă obligaţia de a le menţine în stare tehnică perfectă, în starea originală.

Cum se face atestarea?

În ceea ce priveşte procedura de atestare a vehiculelor istorice, reprezentantul Retromobil, Robert Laszlo, a declarat: „Cei care doresc să obţină atestat de vehicul istoric, trebuie să ne contacteze; noi vom completa nişte documente, vom verifica maşina, vom face poze maşinii, apoi se trimit actele la Bucureşti, iar pe baza actelor şi a pozelor şi a celor constatate de noi se atestă autovehiculul, după care proprietarul primeşte acasă, prin poştă, atestatul de vehicul istoric, iar apoi va trebui să meargă la RAR (n.r. –Registrul Auto Român) din localitatea respectivă pentru a se introduce în cartea privind situaţia vehiculului că este vehicul istoric”.

Informaţii suplimentare pot fi aflate accesând site-ul Retromobil Club România, http://www.retromobil.ro/.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail