Întreprinderile mici și mijlocii și microîntreprinderile vor primi subvenții dacă vor angaja tineri absolvenți din promoția 2014, în cadrul unei scheme de minimis, lansată recent de Ministerul Fondurilor Europene (MFE). Mai exact, banii vor acoperi plata unui salariu de 900 de lei pentru absolvenții cu studii medii și de 1.300 lei pentru cei cu studii superioare.

Firmele se pot înscrie deja în schema de minimis, din 25 august, aplicând pe site-ul AIPPIMM.
Ministerul Fondurilor Europene, prin Autoritatea de Management POS DRU, aflată în directa sa coordonare, a lansat recent schema de minimis prin care firmele vor primi subvenții pentru angajarea tinerilor absolvenți, se menționează într-un comunicat publicat recent pe site-ul instituției. Documentele necesare pentru deschiderea acestei cereri de proiecte au fost publicate în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 383 si 383 bis, din 23 mai 2014. Printre acestea se numără Ghidul Solicitantului și Schema de ajutor de minimis – „Locuri de muncă subvenționate”.
Astfel, înscrierea în cadrul Proiectelor se face din 25 august prin completarea online sau prin tehnoredactarea/semnarea/ștampilarea și trimiterea prin email a formularelor de înregistrare disponibile în format editabil și electronic pe site-ul www.aippimm.ro și pe site-ulwww.imm.gov.ro cu înscriere continuă până la epuizarea bugetelor alocate.
Documentele necesare verificării eligibilității se vor încărca în aplicație scanate în cazul înscrierii online sau se vor atașa formularului printat, completat, semnat și ștampilat în cazul trimiterii prin email. Lista cu adresele de email aferente fiecărui proiect este disponibilă pe http://www.aippimm.ro/articol/schema-de-ajutor-de-minimis-locuri-de-munca-subventionate/proiectele-schemei-de-ajutor-de-minimis-locuri-de-munca-subventionate.
Până la achiziția aplicației informatice, înscrierea absolvenților și a IMM-urilor se va face, potrivit AIPPIMM, parcurgând următorii pași:

Pentru aplicanți  IMM:

1.      Se intră pe site-ul www.aippimm.ro la rubrica Proiecte sau direct pe acest link, precum și pe site-ul www.imm.gov.ro
2.      Din fișierul editabil “Metodologie și Formulare Tip de înregistrare” se copiază Formularul nr.1 existent la pagina nr. 3 a metodologiei și se completează câmpurile libere cu datele întreprinderii, prin tehnoredactare, într-un fișier nou editabil pe unitatea de lucru a firmei;
3.      Se printează formularul completat, se semnează și ștampilează de către reprezentantul legal și se scanează în format pdf;
4.      Se scanează în fișiere separate pdf, Certificatul de înmatriculare  și anexele de la 1 la 4 completate, semnate și ștampilate;
5.     Cele 5 documente format pdf se trimit prin email la adresa atribuită Proiectului pentru care aplică (lista cu adresele de email este disponibilă aici).

Pentru absolvenți:
1.      Se intră pe site-ul www.aippimm.ro la rubrica Proiecte sau direct pe acest link, precum și pe site-ul www.imm.gov.ro
2.      Din fișierul editabil “Metodologie și Formulare Tip de înregistrare” se copiază Formularul nr.2 existent la pagina nr. 6 a metodologiei și se completează câmpurile libere cu datele absolventului, prin tehnoredactare, într-un fișier nou editabil pe unitatea de lucru a acestuia;
3.      Se printează formularul completat, se semnează de către absolvent și se scanează în format pdf;
4.      Se scanează în fișiere separate pdf, cartea de identitate, adeverința de absolvire și CV-ul semnat pe fiecare pagină;
5.      Cele 4 documente format pdf se trimit prin email la adresa atribuită Proiectului pentru care aplică (lista cu adresele de email este disponibilă aici).
Ajutorul de minimis se acordă angajaților prin intermediul IMM-urilor sub formă de sume nerambursabile, pentru acoperirea cheltuielilor salariale complete cu angajații noi în limită a 1575 lei/lună pentru studii medii și 2328 lei/lună pentru studii superioare, pe o perioadă de minimum 6 luni și maximum 12 luni, se precizează pe site-ul AIPPIMM. Valoarea maximă a subvenției acordate pentru plata salariului net este de 900 lei/lună pentru studii medii și1300 lei/lună pentru studii superioare.
Numărul maxim orientativ de posturi care vor face obiectul subvenționarii, în funcție de categoria în care se încadrează beneficiarul schemei de minimis, este următorul: Pentru microîntreprinderi – 3 locuri de muncă nou create; pentru întreprinderile mijlocii – 7 locuri de muncă nou create; pentru întreprinderile medii – 15 locuri de muncă nou create.
Ce criterii de eligibilitate trebuie să îndeplinească firmele?
Un IMM poate încheia un singur contract pe toată perioada de implementare a proiectului, care poate fi modificat prin acte adiționale cu respectarea prevederilor ghidului solicitantului condiții specifice, informează AIPPIMM.
IMM are obligația menținerii posturilor subvenționate după finalizarea perioadei de acordare a subvenției, pentru o durată cel puțin egală cu perioada de acordare a subvenției.
Pot beneficia de ajutor de minimis întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele condiții:
a) sunt legal constituite în România și își desfășoară activitatea în România;
b) nu sunt în stare de insolvență, nu au afacerile administrate de un judecător sindic, nu au nici o restricție asupra activității comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente între creditori, sau nu se află într-o altă situație similară cu cele menționate anterior, reglementate prin lege;
c) nu înregistrează datorii publice și și-au plătit la timp taxele, obligațiile și alte contribuții la bugetul de stat, bugetele speciale și bugetele locale prevăzute de legislatia în vigoare;
d) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost supus unei condamnări de tip res judicată în ultimii 3 ani, de către nicio instanță de judecată, din motive profesionale sau etic-profesionale;
e) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicată pentru fraudă, corupție, implicare în organizații criminale sau în alte activități ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunității Europene;
f) reprezentantul legal al întreprinderii nu furnizează informații false;
g) este direct responsabilă de pregătirea și implementarea proiectului și nu acționează ca intermediar pentru proiectul propus a fi finanțat;
h) nu a fost subiectul unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal și incompatibil cu piața comună sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobândă de recuperare aferentă;
i) valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea unică pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenți și anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depășește echivalentul în lei a 200.000 Euro (100.000 Euro în cazul întreprinderilor unice care efectuează transport de mărfuri în contul terților sau contra cost). Aceste plafoane se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit și indiferent dacă ajutorul este finanțat din surse naționale sau comunitare;
j) sunt încadrate în categoria IMM conform legii nr 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare;
k) depune cererea de plată în numele absolvenților angajați, cu evidențierea cheltuielilor eligibile și documentația aferentă fiecărui decont, respectiv copie certificată a contractului/contractelor de muncă cu norma întreagă pe o durată de minim 12 luni  pentru noile locuri de muncă create prin proiect, extras REVISAL, adeverință care să ateste calitatea de absolvent, copie după Cartea de Identitate a angajatului, fișa postului, statul de plată al salariilor și dovada plății contribuțiilor angajat-angajator.
l) prezintă un angajament ferm privind menținerea locurilor de muncă existente la data înregistrării cererii de acord pentru finanțare, precum și crearea de noi locuri de muncă și menținerea celor nou create, după finalizarea perioadei de acordare a subvenției pe o perioadă de cel puțin cu perioada pentru care s-a acordat subvenția.
m) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.
„Cererea de plată a ajutorului de minimis se depune după achitarea lunară a salariilor, conform contractului de finanțare semnat între Societate, Absolvent și Departament. Plata ajutorului de minimis se face prin întreprinderile angajatoare conform contractului de finanțare semnat între Societate, Absolvent și Departament; Contractul individual de muncă cu absolventul trebuie să fie încheiat pe o perioadă de minimum 1 an, iar data semnării trebuie să fie ulterioară datei de semnare a contractului de finanțare. Grupul țintă eligibil în cadrul acestor proiecte include numai cetățeni ai statelor membre UE cu domiciliul sau reședința legală în România”, se arată pe pagina de internet a AIPPIMM.
Nu sunt eligibile pentru a fi selectate în cadrul programului IMM-urile din sectoarele/domeniile: intermedieri financiare și asigurări, tranzacții imobiliare, activități de jocuri de noroc și pariuri, producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun, alcool, produse energetice definite Codului fiscal, substanțe aflate sub control național, plante, substanțe și preparate stupefiante și psihotrope, activități de închiriere și leasing, activități de investigare și protecție, precum și activitățile excluse de normele europene, pentru care nu se poate acorda ajutor de minimis.
Dacă angajatorul va primi subvenție pentru plata salariilor a 2 angajați pentru o perioadă de 10 luni, după finalizarea perioadei de acordare a subvenției va fi obligat să mențină cele două posturi ocupate pentru o durată de cel puțin 10 luni, se menționează în Ghidului solicitantului. Totodată, valoarea subvenției acordate unei întreprinderi nu va putea depăși valoarea maximă prevăzută în lege cu privire la ajutorul de minimis.

Potrivit Schemei de ajutor de minimis, valoarea minimă a ajutorului financiar ce va putea fi solicitat de un IMM va fi de 4.000 euro (echivalentul în lei), iar valoarea maximă totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea unică pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenți și anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu va depăși echivalentul în lei a 200.000 euro.
Schema de ajutor de minimis urmează să se aplice până la 31 martie 2015 în limita fondurilor alocate, iar numărul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de 1.000 întreprinderi.
Puteți consulta Ghidului solicitantului – Conditii specifice AICI, Schema de ajutor de minimis AICI, iar Ghidul solicitantului condiții generale AICI.

Sursa: AvocatNet.ro

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail