Având în vedere cum s-au desfăşurat lucrările în luna iulie 2014 sunt şanse mari ca proiectul să se încheie în acest an.” – Leca Băncilă, Primar Întorsura Buzăului

Proiectul care vizează reabilitarea şi extinderea reţelelor de apă și canal, a staţiilor de pompare de apă potabilă, a stațiilor de pompare a apei uzate şi noua staţie de epurare din Întorsura Buzăului este în plină desfăşurare. Valoarea totală a lucrărilor ajunge, în faza de implementare, la 13,6 de milioane de euro. Banii sunt proveniţi din fonduri europene şi guvernamentale la care Oraşul Întorsura Buzăului trebuia să contribuie cu 323.000 euro.

 „Este un proiect mare, fără egal în istoria zonei buzaielor. Pentru că în legătură cu acest proiect s-a creat un adevărat folclor negativ, câteva date sunt relevate pentru corecta informare a cetăţenilor: intervenţia la reţele se realizează pe o lungime de 62,163 km cu branşarea la apă a 1200 gospodării şi la reţeaua de canal a 1408. (…) Având în vedere cum s-au desfăşurat lucrările în luna iulie 2014, sunt şanse ca proiectul să fie finalizat până la sfârşitul acestui an. În cazul în care nu se încheie în 2014, lucrările se mai pot executa şi în anul 2015. Conform contractului, proiectul se încheie în 7 ianuarie 2015. Ne-am bucura să putem realiza atunci recepţia finală, a declarat primarul Leca Băncilă.

Proiectul a fost demarat în noiembrie 2012, lucrările fiind executate în proporţie de aproximativ 50%. Din informaţiile oferite de către  reprezentanții primăriei reiese că, până în iulie a.c. s-au predat către antreprenor un număr de 39 de străzi din care, pe 24 din ele lucrările s-au terminat. Lucrările s-au intensificat odată cu schimbările manageriale făcute de firma SC OMS România, din luna iunie 2014.

Leca Băncilă a ţinut să sublinieze că până în acest an implementarea proiectului a întâmpinat o serie de probleme, dar nu de ordin financiar. „Banii nu au lipsit niciodată. Firma OMS România nu a reuşit să furnizeze toate certificatele şi avizele necesare decontării sumelor pentru lucrările executate” e precizat edilul. Motivele apariţiei acestor probleme, conform aceleiaşi surse, „sunt de ordin strategic – faptul că operatorul a efectuat lucrări pe 21 de străzi, le-a realizat în proporţie de 90%, dar în lipsa celor 10%, nu a putut primi avizele şi deci banii.”

Tot acesta a adăugat că „problemele s-au remediat prin schimbările manageriale, astfel au fost aduse firme mari care să implementeze proiectul. Dacă anul trecut s-a lucrat cu aproximativ 100 de persoane, în a doua jumătate a anului 2014 vom avea între 200 şi 400 de persoane pe şantiere.”

Primarul a precizat şi faptul că nu există probleme cu finanţarea, ci doar cu decontarea cheltuielilor: „Sunt necesare foarte multe avize şi acorduri ale diverselor instituţii de control.”

Imaginile de la staţia de epurare sunt preluate de pe site-ul www.harsco-i.ro al Harsco Infrastructure România.

Iulia Drăghici – Taraş

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail