În anul şcolar în curs, Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor desfăşura în două sesiuni, în perioada 6 – 29 mai.

Ministerul Educației Naționale a publicat recent, pe site-ul www.edu.ro, calendarul şi metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale (EN-2014) la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2013-2014. Astfel, potrivit unui comunicat de presă publicat pe site-ul Ministerului Educației, www.edu.ro, în anul școlar în curs, acestea se vor desfășura în două sesiuni, în perioada 6-29 mai,  după cum urmează: prima sesiune, în perioada 6 – 15 mai, iar a doua sesiune, în perioada 20 – 29 mai. Conform comunicatului, prima sesiune se va desfășura după următorul calendar: clasa a II-a – 6 mai: Limba română – scris şi citit; 7 mai: Limba maternă – scris şi citit; 8 mai:  Matematică); clasa a IV-a: 13 mai: Limba română – Limba maternă; 14 mai: Matematică) și clasa a VI-a: 14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe.

A doua sesiune (adresată elevilor care au absentat din motive întemeiate la prima sesiune), are următorul calendar: clasa a II-a: 20 mai: Limba română – scris şi citit; 21 mai: Limba maternă – scris şi citit; 22 mai: Matematică; clasa a VI-a: 27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe; clasa a IV-a: 28 mai: Limba română – Limba maternă; 29 mai: Matematică.

„Testele pentru EN-2014 sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, rezultatele obţinute la EN-2014 „nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”.

M.D.C.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail