Inventivitatea excrocilor care încearcă noi şi noi metode de a scoate bani de la anumite  persoane, se pare că nu are limite. Într-un comunicat de presă al IPJ Covasna se arată că  în cursul săptămânii trecute, patronul unei firme din localitatea Aita Mare a fost apelat de la un număr de  telefon mobil de către  o persoană  care s-a recomandat ca fiind procuror din cadrul  DIICOT Covasna. „Oficialul”  i-a adus la cunoştinţă celui pe acre îl apelase că este cercetat sub aspectul săvârşirii unor infracţiuni  de evaziune fiscală prin folosirea unor aparate de încărcat cartele telefonice, fiind informat că urmează să se ia o măsură de reţinere împotriva sa.

Sub pretextul că trebuie să verifice aparatele de încărcat cartele telefonice, în sensul în care acestea funcţionează regulamentar sau nu, presupusul procuror  a cerut numerele de telefon ale angajatelor cu care să ia legătura pentru efectuarea verificărilor de la punctele de lucru la care îşi desfăşoară activitatea. Patronul a luat legătura cu angajatele de la punctele de lucru respective, informându-le că urmează a fi contactate de către un procuror de la DIICOT Covasna, în vederea verificării modului de funcţionare a aparatelor de încărcat cartele telefonice. Cele două angajate au fost contactate telefonic de către aşa-zisul procuror, iar pentru verificarea aparatelor i-au dictat acestuia mai multe coduri  de reîncărcare a cartelelor telefonice în valoare de 300 euro, la cele două puncte de lucru.

Folosind acelaşi pretext, duminică, în jurul orei prânzului,  aceeaşi persoană care şi-a declinat calitatea de procuror a apelat alte trei persoane, de pe acelaşi număr de telefon mobil,  reuşind să intre în posesia codurilor de reîncărcare de la alte cartele, în valoare totală de 100 euro, sub ameninţarea cercetării pentru comiterea de infracţiunii de evaziune fiscală.

Una dintre persoanele contactate a avut suspiciuni cu privire la veridicitatea celor afirmate de către aşa-zisul procuror, a cerut date suplimentare de la acesta şi, având în vedere faptul că „procurorul” a dat semne de ezitare, eschivându-se de la răspunsul anumitor întrebări sau dând răspunsuri evazive, s-a adresat imediat Poliţiei.

În cauză cercetările au fost demarate în vederea identificării autorului, sub aspectul comiterii infracţiunii de înşelăciune.

 

 

 

 

„Adresăm rugămintea cetăţenilor din judeţul Covasna care au fost contactate şi înşelate prin acest mod de operare să se adreseze subunităţii de poliţie de pe raza localităţii de domiciliu.

Totodată, vă recomandăm să nu daţi curs unor astfel de solicitări, făcute sub orice pretext, având în vedere numărul ridicat de înşelăciuni comise prin intermediul telefonului la nivel naţional. Menţionăm şi faptul că prejudiciul suferit este dificil de recuperat în aceste situaţii.

Această metodă de înşelăciune se adaugă altora, deja cunoscute, amintind metoda „accidentul”, metoda „câştigurilor”, metoda „facturii greşite”, utilizate „cu succes”, profitând de neatenţia sau slăbiciunile persoanelor vizate” sse aartă în comunicatul de presă al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Covasna.

 

M.D.C..

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail