Evenimentul naţional „Săptămâna PAŞII FPI”, a avut loc, săptămâna trecută, între 03-05 aprilie, la Liceul Tehnologic „Puskas Tivadar” din Sfântu Gheorghe. 

Evenimentul „Săptămâna PAŞII FPI” este cuprins în cadrul proiectului strategic ,,Parteneriate Active Şcoală – Întreprindere pentru îmbunătăţirea Formării Profesionale Iniţiale – PAŞII FPI”, ce are ca obiectiv crearea unui cadru general favorabil stabilirii unor parteneriate şcoală – agenţi economici.

„Prin acest proiect se urmăreşte explorarea şi pilotarea unor abordări mai active privind parteneriatul social, care să aducă mai aproape actorii şcolii şi pe cei ai mediului economic. Acest model de acţiune sistemică identifică o serie de căi inovative de motivare şi antrenare a celor două categorii de actori ai parteneriatului, prin utilizarea unor strategii moderne (de exemplu, învăţarea mutuală – peer learning, învăţarea prin acţiune, schimburile de experienţă şi de rol), împreună cu beneficiarii învăţământului profesional şi tehnic”, se arată pe site-ul oficial al proiectului, www.pasiifpi-tvet.ro.

Proiectul „PAŞII FPI” este implementat de către Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic,în parteneriat cu Uniunea Generală a Industriaşilor din România, şi este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară nr. 1 „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere.

Săptămâna „PAŞII FPI”, la Liceul Tehnologic „Puskas Tivadar” din Sfântu Gheorghe

Evenimentul a fost lansat la Liceul Tehnologic „Puskas Tivadar” din Sfântu Gheorghe, săptămâna trecută, în data de 3 aprilie.

Potrivit domnului inspector şcolar pentru Învăţământ Profesional şi Tehnic (ÎPT) din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna, Marius Popescu, în urma stabilirii de către şcoală a grupului ţintă, a categoriilor de actori implicaţi şi a planului de activităţi, s-au elaborat şi transmis invitaţiile şi agenda evenimentului tuturor partenerilor locali relevanţi.

„Au participat un număr de peste 200 persoane, reprezentanţi ai autorităţilor locale (Primărie, ISJ Covasna, AJOFM s.a.), reprezentanţi ai agenţilor economici din zonă precum şi un număr mare de părinţi şi elevi din alte şcoli din localitate. Este de amintit buna promovare a imaginii şcolii în rândul elevilor de clasa a VIII-a care au vizitat şcoala cu scopul orientării şcolare în privinţa admiterii în ciclul inferior al liceului”, a declarat inspectorul Marius Popescu. Potrivit acestuia, în decursul zilelor programate au fost organizate diferite acţiuni ca: Ziua Porţilor Deschise, concursuri, ateliere pentru elevi/părinţi, autorităţi locale şi agenţi economici, vizite de studiu la agenţi economici, dezbateri pe teme relevante având ca scop conştientizarea importanţei parteneriatului activ şcoală – întreprindere.

„Prin aceste acţiuni s-a urmărit, pe de altă parte, dezvoltarea la elevi a spiritului de a întreprinde şi de a conştientiza valorile pozitive ale întreprinderii ca loc de creare de bunuri şi de dezvoltare personală/profesională, dar şi de facilitare a unei informări şi orientări profesionale în privinţa realităţilor de la locul de muncă, pentru a avea o viziune mai clară asupra intereselor şi funcţionării unei întreprinderi, inclusiv din perspectiva protecţiei mediului, a sănătăţii şi securităţii la locul de muncă. Au fost prezentate, de asemenea, importanţa şi beneficiile pe termen lung generate de dezvoltarea unor parteneriate şcoală – agent economic, odată cu creşterea gradului de sprijin din partea autorităţilor locale prin promovarea parteneriatelor de succes”, a explicat domnul Marius Popescu. Acesta a precizat că s-a ajuns la un acord comun asupra necesităţii cunoaşterii reciproce a cerinţelor şi condiţiilor concrete oferite de către unităţile de învăţământ ÎPT, angajatori şi a altor categorii de beneficiari ÎPT (Învăţământ Profesional şi Tehnic).

Domnul inspector Marius Popescu a mai spus că prin această acţiune, şcoala a reuşit, pe de o parte, promovarea rezultatelor obţinute până în prezent, reuşind totodată sensibilizarea actorilor locali cu privire la importanţa parteneriatului activ şcoală – agent economic, prin crearea unui cadru propice dezvoltării unor noi colaborări între mediul de afaceri şi unitatea şcolară,  iar pe de altă parte, s-a îmbunătăţit cunoaşterea reciprocă a problematicii de pe piaţa muncii de către reprezentanţii unităţii de învăţământ şi a celei din mediul educaţional, de către reprezentanţii întreprinderilor, prin crearea unui mediu constructiv, de înaltă performanţă, pentru lucru în echipă cadre didactice-specialişti din întreprinderi, pentru un dialog veritabil, într-un spirit de deschidere reciprocă.

„În concluzie, considerăm că s-a reuşit valorificarea atitudinii generale a profesioniştilor de a-şi împărtăşi experienţa şi dorinţa de extindere a competenţelor lor profesionale într-un context de înaltă performanţă asigurat de proiect, precum şi ameliorarea strategiilor de recrutare şi formare continuă a întreprinderilor datorită cunoaşterii aprofundate a mecanismelor de pregătire şi a complexităţii factorilor care influenţează procesul de formare iniţială.

Ca recomandare, ar fi alocarea de către autorităţile locale a unor resurse financiare care ar putea îmbunătăţi calitativ organizarea cu succes a unor viitoare acţiuni similare sau, încercarea şcolii de accesare a unor fonduri financiare suplimentare prin proiecte locale, judeţene”, a încheiat inspectorul şcolar Marius Popescu.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail