În cadrul activităţilor ce au loc în perioada 1-5 aprilie a.c., în săptămâna cu tema „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” elevii claselor I-IV secţia română, de la Şcoala Generală  „Ady Endre” din Sfântu Gheorghe, îndrumaţi de învăţătoarele lor, şi-au programat să afle „Cheia succesului” cu privire la activitatea de editare a unui cotidian local, eveniment derulat prin intermediul unui program al Junior Achievement Young Enterprise (JAYE) România.

Astfel, în cursul zilei de marţi, la invitaţia doamnei învăţătoare Maria Bularca, am avut posibilitatea să le dezvălui elevilor prezenţi, care erau numai ochi şi urechi, informaţii cu privire la editarea unui ziar local şi importanţa acestuia în viaţa unei comunităţi.

Nu mică mi-a fost mirarea să constat că, deşi se află la o vârstă fragedă, cei mici şi-au manifestat interesul faţă de această frumoasă activitate, şi, la finalul întâlnirii, mi-au pus întrebări dintre cele mai diverse : Cum am ales numele ziarului Mesagerul de Covasna? De unde facem rost de informaţiile pe care le publicăm în ziar? Cum decurge realizarea unui interviu cu o personalitate a oraşului? Câte persoane îşi desfăşoară activitatea în cadrul unei redacţii? Ei pot trimite articole pe care să le publicăm în ziar? Unde se pot face abonamente la Mesagerul de Covasna ?, etc.

Aşa cum a precizat doamna învăţătoare Maria Bularca, pe baza informaţiilor primite cu privire la editarea unui ziar,  elevii de la Şcoala Generală „Ady Endre” vor edita un ziar local, în cadrul parteneriatului cu organizaţia JAYE România, acest proiect  alăturându-se celorlate proiecte derulate de elevii şcolii precum  „Oraşul Meu”, „Familia mea”, „Noi înşine”.

„Merită să vă gândiţi cu mult interes şi cu mult respect la această muncă de echipă, şi poate, în viitor, unii dintre voi vor descoperi plăcerea de a fi reporteri, redactori, tehnoredactori, corectori” le-a spus elevilor din clasele I-IV, învăţătoarea Maria Bularca.

Din anul 1918 în lume, şi din 1993 în România, Junior Achievement implementează în şcoli programe de educaţie economică, antreprenorială, financiară şi de orientare profesională. Prin activităţile learning by doing desfăşurate la clasă şi interacţiunea cu consultanţi voluntari din comunitatea de afaceri, tinerii dobândesc competenţe esenţiale pentru viaţă, experienţe inedite, oportunitatea de a participa la competiţiile internaţionale din cadrul programelor, apartenenţa la o reţea globală educaţională şi profesională: 37 de țări din Europa și 121 din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea se desfăşoară în peste 1.000 de şcoli publice din întreaga ţară, datorită parteneriatului cu Ministerul Educaţiei şi susţinerii financiare din partea comunităţii de afaceri.

Maria Graur

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail