Cu ocazia sărbătoririi „Zilei  Europene 112”, în cursul zilei de ieri,  Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a dat publicităţii o statistică pe anul 2012 din care reiese că, din păcate, şi pe parcursul anului trecut covăsnenii “au fost fruntaşi” la apelurile false făcute către numărul unic de urgenţă 112.

Potrivit purtătorului de cuvânt al STS, colonelul Adrian Fulea, din totalul de 231.112 apeluri preluate de opera­toarele instituţiei din judeţul Covasna, doar 41.941 (18,15%) de apeluri au reprezentat solicitări pentru o urgenţă reală, în timp ce marea lor majoritate, mai exact un număr de 189.171 s-au dovedit a fi false, cifră ce reprezintă 81,85 % din totalul lor. Din centralizatorul STS reiese, astfel, că judeţul nostru se clasează  pe prima poziţie (neonorantă) din ţară în ceea ce priveşte procentul de apeluri false, fiind urmat de judeţul Dâmboviţa, cu un procent de 78,68%.

La polul opus al “clasamentului” apelurilor către numărul unic de urgenţă 112 se află judeţul Cluj, cu un procent de apeluri false de 55,40%, acesta fiind urmat de municipiul Bucureşti unde s-au înregistrat, în aceeaşi perioadă, 55,59 % apeluri false.

Din comunicatul STS reiese că în judeţul Covasna, în cursul anului trecut, cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanţă – 55,5 %, Poliţie – 31,1 %, Pompieri – SMURD – 11,5 % şi Jandarmerie – 1,6 %.  Conform sursei citate, majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri sau persoane cu probleme psihice, marea lor majoritatea fiind realizate de pe cartele prepay.

„Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.  Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevărat o urgenţă! ” precizează purtătorului de cuvânt al STS, colonelul Adrian Fulea.

Nici începutul de an nu i-a cuminţit prea tare pe cei din judeţul nostru care, se pare, şi-au făcut un obicei din a apela numărul unic de urgenţă 112, doar pentru a purta o discuţie cu operatoarele care răspund la celălalt capăt al firului. Astfel, în cursul lunii ianuarie a.c., din cele 18.311 apeluri către 112 doar 3.057 (16,69 % ) s-a dovedit a fi reale, în timp ce restul de 15.254 (83,31) au fost false.

La nivelul întregii ţări, din totalul de 18.665.852 de apeluri preluate de STS, în cursul anului trecut, doar 5.901.916 au fost reale (31,62%),  diferenţa de  12.763.936 apeluri, ce  reprezintă un procent de 68,38 %, fiind false. (Maria Graur)

De reţinut! 

• apelarea prin sistemul naţional Apeluri de urgenţă 112, trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea eveni­men­tului;
• este important ca indiferent de si­tuaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi con­trolul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dis­peceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;
• este important să comunicaţi cu exac­titate timpul şi locul producerii eveni­mentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul came­rei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc;
• nu abuzaţi de acest număr de telefon fără motiv real.
Pentru informaţii suplimentare, sistemul 112 pune la dispoziţie, prin intermediul paginii sale de internet (www.112.ro), informaţii de interes public din sfera sa de activitate.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail