Directorul executiv al Agenţiei Judeţeane de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Covasna, Kelemen Tibor, a declarat, recent, că în contextul lărgirii pieţei economice, persoane din străinătate vin să lucreze în ţara noastră, iar personalul Agenţiei trebuie să fie, şi este pregătit să le ofere acestora răspunsurile de care au nevoie.

„Nu trebuie să minimalizăm faptul că a lucra în Serviciul Public de Ocupare este uşor, pentru că acest serviciu deserveşte o populaţie care vine cu întrebări, care aşteaptă răspunsuri prompte, care doreşte să soluţioneze problemele, iar aceste probleme sunt, în general, transferate cu tot ce înseamnă viu grai (…) Nu trebuie să uităm că acest şomaj despre care vorbim este exportabil sau importabil. Am avut şomeri din străinătate. Mai nou, mă refer la o deschidere a pieţei economice- avem persoane din ţările Uniunii Europene (U.E) şi în ţările non UE, care lucrează în România şi inclusiv în Covasna. Aceste elemente sunt importante pentru că recunoaştem din acest moment faptul că nu deservim doar piaţa internă, ci suntem implicaţi în tot ceea ce înseamnă solicitările Uniunii Europene, în general,  iar faţă de acestea putem să facem faţă şi reuşim să servim clientela noastră,” a explicat directorul Kelemen Tibor.

Acesta a precizat că străinii vin în judeţul Covasna  pentru a lucra în turism sau în domeniul confecţiilor. Directorul executiv al AJOFM a mai menţionat că există şi alte societăţi din judeţ unde, la nivel administrativ sau la nivelul conducerii, există persoane care provin din alte ţări, inclusiv din Belgia sau Olanda.  „Pentru noi a lucra în momentul de faţă chiar multi- lingvistic nu ar trebui să mai fie o problemă. Avem personal care reuşeşte să colaboreze, să deschidă acele căi de comunicare prin care orice persoană din Uniunea Europeană  sau orice altă persoană care vorbeşte limbi de circulaţie europeană să îşi găsească răspunsul la serviciile pe care le doreşte”, a explicat directorul Kelemen Tibor.

14 ani de funcţionare 

La începutul acestei săptămâni,  Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă,  deci şi Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă din judeţul Covasna,  a sărbătorit împlinirea a  14 ani de activitate.

Istoria Serviciului Public de Ocupare a început în anul 1998, odată cu înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesională care a devenit, doi ani mai târziu, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Schimbarea intervenită nu a vizat doar titulatura ci şi transformarea organizaţiei dintr-o instituţie care se ocupa doar  cu plata drepturilor băneşti ale şomerilor, într-un furnizor de servicii pentru persoanele care doresc un loc de muncă, dar şi pentru angajatori. În prezent AJOFM oferă o gamă variată de servicii precum: consiliere profesională, cursuri de formare şi reconversie profesională, servicii de mediere a muncii atât pe plan intern, cât şi în spaţiul UE/SEE prin intermediul reţelei EURES, servicii de preconcediere, subvenţionarea locurilor de muncă. etc”, se arată pe site-ul Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, www.anofm.ro.

Potrivit datelor postate pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în prezent aceasta are în subordine Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti, 41 de agenţii judeţene (în cadrul cărora, funcţionează 71 de agenţii locale şi 144 puncte de lucru), 23 de centre proprii de formare profesională în 22 de judeţe şi 8 centre regionale de formare profesională a adulţilor, precum şi Centrul Naţional pentru Formarea Profesională a Personalului Propriu Râşnov.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail