Elevii şi cadrele didactice din cinci şcoli gimnaziale din judeţ au participat ieri la “Ora de Ecologie” organizată de Revista Infomediu Europa, în parteneriat cu Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna şi Garda Naţională De Mediu- Comisariatul Judeţean Covasna.

Acţiunea a avut loc la Casa de Cultură a Sindicatetelor din municipiu, şi face parte din cadrul campaniei de Educaţie Ecologică şi Mediu –„EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune”, ediţia 2012, etapa a II-a. La această etapă a proiectului au participat elevii şi cadrele didactice din cinci şcoli gimnaziale din judeţul Covasna: Şcoala Gimnazială „Kelemen Didák” din Mereni, Şcoala Gimnazială „Nicolae Colan” din Sfântu Gheorghe,  Şcoala Gimnazială „Czetz János” din Ghidfalău, Şcoala Gimnazială „Mikes Ármin” din Bixad şi Şcoala Gimnazială „Tatrangi Sándor” din Ozun. De asemenea, la eveniment au luat parte şi reprezentanţi ai partenerilor de proiect şi ai operatorului de salubritate SC. Tega S.A.  În cadrul “Orei de ecologie”, elevii au aflat foarte multe informaţii interesante de la organizatori şi de la partenerii acestora. În plus, copiii au putut urmări două filmuleţe legate de reciclarea deşeurilor. Acţiunea a avut caracter interactiv, iar pe parcurs, elevii care au răspuns corect întrebărilor organizatorilor, au fost premiaţi.

Prezent la “Ora de ecologie”, domnul Neagu Gheorghe, consilier în cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Covasna, a precizat că Agenţia s-a implicat, încă de la început în proiectul EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune: “Pot să zic că în Covasna şi în judeţele în care s-a desfăşurat, proiectul a avut un mare impact asupra tinerilor. Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna desfăşoară în acest sens al colectării selective diferite activităţi, îndrumă, educă tânăra generaţie, care, sperăm noi, o să dea exemplu bun în viitor şi să nu mai vedem aruncate la coşul de gunoi hârtia peste plastice,  peste fier şi peste alte materiale pe care noi nu le mai folosim în gospodărie (…)”, a declarat Neagu Gheorghe.

Aşa cum am spus, evenimentul de ieri, face parte din a doua etapă a campaniei –„EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune”. Această etapă se desfăşoară în perioada 17 septembrie-25 noiembrie (a.c.). Conform regulamentului, mecanismul campaniei constă în precolectarea selectivă a deşeurilor la nivelul unităţilor de învăţământ participante în campanie, preluarea acestora de către Operatorul de salubritate/ Asociaţia Română pentru Reciclare RoRec, la termenele stabilite de către reprezentanţii acestuia şi coordonatorii tuturor şcolilor participante la proiect, cu frecvenţa stabilită de comun acord între aceştia, cu scopul de a fi valorificate de unităţile specializate.

Pe 5 decembrie, la finalul campaniei, vor fi premiate, la Bucureşti, şcolile din toate judeţele participante – Argeş, Covasna, Harghita, Ilfov, Olt, Prahova, Vrancea, Tulcea şi Municipiul Bucureşti- care au colectat selectiv cantităţile cele mai mari de deşeuri.  Premiile sunt foarte tentante. Se vor oferi: un sistem de sonorizare (premiu oferit de Asociaţia Română pentru Reciclare RoRec), o imprimantă multifuncţională (premiu oferit de DIVORI Prest), un calculator (premiu oferit de Asociaţia Română pentru Reciclare RoRec), un videoproiector (premiu oferit de Asociaţia Română pentru Reciclare RoRec) şi nu numai.

Campania „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune” vizează conştientizarea importanţei colectării selective a deşeurilor, şi a fost iniţiată în 2010: „Am început în 2010, în două locaţii- Bucureşti şi Ilfov. În 2011 am derulat campania în Bucureşti, Ilfov, Covasna, Harghita (…) Anul acesta lucrurile vor sta un pic diferit, pentru că proiectul nostru s-a extins la 10 locaţii de desfăşurare, ceea ce, din punctul nostru de vedere este o dovadă a faptului că am făcut o treabă bună”, a declarat managerul de proiect, Adrian Icătoiu.

Campania este realizată sub patronajul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, al Gărzii Naţionale de Mediu, sub coordonarea revistei INFOMEDIU Europa, partener strategic EUROSUN management & consulting şi cu sprijinul Comisiei Europene.

Parteneri oficiali ai campaniei „Ecoatitudinte” 2012, etapa a doua sunt: ROREC – Asociaţia Română pentru Reciclare, Divori; Parteneri Gold: S.C.Carb S.A, Covalact; partener este şi TEGA, iar partener media – „Mesagerul de Covasna”.

Mai multe informaţii în legătură cu această campanie, pot fi obţinute accesând site-ul www.ecoatitudine.eu.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail