545 de şomeri au beneficiat de servicii de informare şi consiliere profesională, 61 de şomeri au absolvit cursul de dezvoltare a competenţelor sociale şi civice, 72 au absolvit cursul de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale şi şase persoane îşi vor înfiinţa propria afacere. Acestea sunt doar câteva dintre rezultatele proiectului „Cu şanse mai mari pe piaţa muncii”. Rezultatele au fost prezentate vineri, când a avut loc conferinţa de finalizare a implementării proiectului.

Proiectul „Cu şanse mai mari pe piaţa muncii” a fost iniţiat de Asociaţia Întreprinzătorilor Mici şi Mijlocii Covasna (ASIMCOV), şi derulat în parteneriat cu Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Covasna şi COVIMM Consulting SRL Sfântu Gheorghe. Obiectivul general al proiectului a fost prevenirea creşterii numărului de şomeri şi facilitarea reintegrării pe piaţa muncii a persoanelor fără loc de muncă. Din grupul ţintă al proiectului au făcut parte 1.000 de persoane, aparţinând unor categorii diferite (persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, şomeri, şomeri de lungă durată, şomeri peste 45 de ani, şomeri tineri, şomeri de lungă durată, tineri). Activităţile proiectului au inclus: informare şi consiliere profesională, medierea muncii, job–cluburi şi două cursuri: cursul de competenţe sociale şi civice şi cursul de competenţe antreprenoriale, consultanţă şi asistenţă în afaceri. Cursul de competenţe sociale şi civice a fost susţinut de către experţii Santa Edit şi Bara Kádár Katalin, iar în cadrul cursului de competenţe antreprenoriale au predat lectorii, experţii Bagoly Miklos Levente, Vajda Lájos, Kelemen Tibor, Sas Noémi, Debreczeni János, Stanciu Adelina, Vajda Boglárka şi Cotfas Elena Sorina, Kelemen Szilárd. Ambele cursuri au fost susţinute pentru câte patru grupe.

„Primul curs din cadrul celui de competenţe sociale şi civice s-a derulat în perioada ianuarie – februarie, a.c.,  la Sfântu Gheorghe. Examenul s-a ţinut la începutul lunii februarie. La sfârşit au absolvit 14 persoane, deci 14 persoane au primit certificat de absolvire. Cel de-al doilea curs de competenţe sociale şi civice a fost pentru o grupă din Comandău. La acest curs, au primit la sfârşit certificat de absolvire 19 persoane. Cursul s- a derulat în luna mai, la Întorsura Buzăului. Pentru cea de-a treia grupă, cursul de competenţe sociale s-a ţinut în perioada mai- iunie, pentru şomeri de lungă durată. La sfârşitul cursului, au absolvit 17 persoane, iar a pentru a patra grupă, cursul s-a ţinut în luna august, la Incubatorul de Afaceri din Sfântu Gheorghe, iar la sfârşit au absolvit 11 persoane”, a explicat Szilagyi-Nagy Imola-Tunde, consultant în domeniul forţei de muncă, unul dintre coordonatorii proiectului.

În ceea ce priveşte cursul de competenţe antreprenoriale, aceasta a explicat: „Şi aici au fost în total 4 grupe. În prima grupă au absolvit 15 persoane, în Sfântu Gheorghe, iar data examenului a fost 27 februarie. Pentru grupa a doua, cursul s-a ţinut la Întorsura Buzăului, la Clubul Elevilor. Examenul s-a ţinut în data de 26 martie. La examen s-au prezentat 11 persoane. Pentru grupa a III-a, cursul s-a ţinut la Incubatorul de Afaceri, iar la sfârşitul acestei grupe, au primit certificat de absolvire 28 de persoane (…). Pentru grupa a IV-a, examenul s-a ţinut în septembrie. Au primit certificat de absolvire 18 persoane. Cei care au participat la aceste cursuri şi au dorit să înfiinţeze o firmă, întreprindere individuală, au putut să aibă parte de consultanţă în afaceri, de la lectorii care au predat la cursuri”.

Durata proiectului a fost de 24 de luni (01.11.2010-31.10.2012), iar vineri, la restaurantul „Park” din Sfântu Gheorghe, a avut loc conferinţa de finalizare a implementării proiectului. La eveniment au luat parte, alături de echipa de implementare a proiectului şi partenerii acestuia, lectori, Consiliul Director al ASIMCOV, reprezentanţi ai autorităţilor locale, dar şi şomerii.

„Încă de acum doi ani de zile, care au trecut foarte repede, aveam speranţa că vom reuşi să facem ceva. Beneficiarii aţi fost dumneavoastră, cei care aţi reuşit să dobândiţi nişte cunoştinţe care, sperăm noi, şi suntem convinşi, că vă ajută în mersul înainte al vieţii dumneavoastră (…) Celor care sunteţi fără loc de muncă, v-am deschis şi o oportunitate: de a deveni stăpânii voştri, de a deveni întreprinzători (…) dar nu numai pentru întreprinzători am deschis calea, ci şi pentru cei care doresc să se angajeze (…) Eu vă doresc mult succes în folosirea acestor informaţii pe care le-aţi dobândit prin proiectul acesta, sper că au fost de folos şi dacă se va deschide o altă oportunitate, vom accesa şi alte proiecte”, a declarat în deschiderea conferinţei, preşedintele ASIMCOV, Bagoly Miklos Levente.

Prezentă la eveniment, doamna viceprimar al municipiului, Sztakics Éva, a declarat că în opinia sa, un beneficiar al acestui proiect este chiar comunitatea: „Eu cred că beneficiul acestui proiect e nu numai pentru dumneavoastră (n.r. – participanţii, beneficiari), ci şi pentru comunitate, pentru că dacă dumneavoastră vă găsiţi un loc de muncă, reuşiţi să înfiinţaţi o afacere, înseamnă că şi comunitatea va câştiga (…) Eu doresc, din toată inima, foarte mult succes, atât din partea mea, cât şi din partea primăriei”, a încheiat doamna viceprimar.

„Şansa, câteodată, ţi-o  faci tu însuţi” 

Şi directorul AJOFM, Kelemen Tibor, a adresat câteva cuvinte participanţilor. „Putem spune despre acest proiect că este de succes. Şi am curaj să afirm că poate acest proiect nu a rezolvat problema judeţului Covasna, nu a rezolvat problema ţării şi nu a rezolvat probleme pe care, punctual, le are fiecare de zi cu zi, dar poate că acele persoane implicate, şi e un număr foarte însemnat de altfel, au dobândit câteva, nu neapărat cunoştinţe, dar au învăţat ce înseamnă să faci altceva decât să aştepţi ca altcineva să îţi întindă neapărat o mână. De aici vine poate şi ideea proiectului, să ai şanse mai mari. Şansa, câteodată ţi-o faci tu însuţi (…) Tatăl meu spunea întotdeauna că există o gară şi are o sală de aşteptare. Sala de aşteptare este ca să aştepţi trenul care vine. Trenul care a plecat deja, pentru tine nu înseamnă nimic. Deci, du-te înainte, poziţionează-te în poziţia celui care stă în sala de aşteptare, aşteaptă trenul, pentru că trebuie să vină (…) Acest proiect a fost „o sală de aşteptare”. A fost o posibilitate dată unora, mai tineri, mai în vârstă, adulţi, oameni perfecţionişti sau poate mai puţin perfecţionişti, oameni din diferite categorii de pregătire, începând cu absolvenţii de studii medii, generale, liceale, sau chiar şi cu facultate (…) Foarte mulţi dintre dumneavoastră, cred şi sper că o să aibă posibilitatea ca această mică informaţie care a pătruns în sufletul dumneavoastră, să crească mare şi să aibă greutate chiar şi în judeţul Covasna (…)”, a declarat directorul Kelemen Tibor. Acesta a mai spus că Agenţia este în continuare interesată să participe la astfel de proiecte.

Rezultate frumoase 

Szilágyi-Nagy Imola-Tűnde, a explicat că, în final, din cele 5 infocentre  prevăzute iniţial, până la urmă s-a reuşit înfiinţarea a 4 birouri în judeţ; din 500 de şomeri avuţi ca obiectiv, au beneficiat de informare şi documentare 507, de serviciile de informare şi consiliere profesională, în loc de 500 de persoane au beneficiat 545 de persoane; la job club au participat 100 de persoane. La cursul de dezvoltare a competenţelor sociale şi civice era prevăzut să participe 40 de persoane, dar până la urmă au participat 61 de persoane; la cursul de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale, în loc de 60 de persoane, au participat 72 de persoane şi de serviciile de consultanţă şi asistenţă pentru începerea unei afaceri au beneficiat 100 de persoane, cât era prevăzut.

Şi asta nu este tot. Potrivit managerului proiectului, directorul executiv al ASIMCOV, Vajda Lájos, dintre indicatorii proiectului, foarte important este faptul că 6 persoane doresc să pornească o afacere. Potrivit acestuia, persoanele care au participat la curs şi înfiinţează o firmă, vor primi şi o subvenţie de 1500 de lei, pentru a porni o afacere. „Totodată, am considerat necesar ca aceia care şi-au găsit loc de muncă, să primească un premiu şi avem 10 persoane, până acum, care au participat şi care au putut să-şi găsească loc de muncă. Vor primi un premiu de 1000 de lei fiecare”, a explicat managerul proiectului, Vajda Lájos.

Proiectul „Cu şanse mai mari pe piaţa muncii” a fost cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, „Investeşte în oameni!”.

Bugetul proiectului a fost de 1.540.000 RON, din care finanţare nerambursabilă 1.349.400 Ron. bursabilă 1.349.400 Ron.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail