Un număr de de 11 mașini au fost ridicate și transportate temporar la sediul Serviciului de Gospodărire a Domeniului Public din cadrul Primăriei Sfântu Gheorghe, în prima săptămână a lunii iulie, în urma acțiunii de identificare și îndepărtare a autoturismelor efectuată de Poliția Locală.

„Locurile de parcare sunt considerate o comoară în fiecare zonă rezidențială, așadar nu este de mirare că mașinile abandonate sunt o problemă, iar locuitorii vor să scape de ele. Primim în mod regulat sesizări despre astfel de mașini care deranjează oamenii și îngreunează parcarea. Și de această dată, vehiculele abandonate au fost ridicate cu ajutorul unei firme de specialitate din județul Brașov, iar proprietarii au la dispoziție 30 de zile pentru a se prezenta și a-și revendica vehiculele, în caz contrar, vor fi valorificate ca fier vechi”, a declarat Hadnagy István, șeful Poliției Locale Sfântu Gheorghe.

Într-un comunicat transmis către Mesagerul de Covasna, de Biroul de presă al Poliției Locale Sfântu Gheorghe, se menționează că „există două criterii importante pe baza cărora se decide dacă un autoturism a fost abandonat domeniul public, și anume: dacă vehiculul a fost parcat pentru o perioadă lungă de timp pe spațiul public, respectiv dacă nu îndeplinește cerințele minime legale pentru circulația pe drumurile publice, adică nu are inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă.

Ulterior, Biroul de control al traficului, care gestionează acest proces, plasează o notificare pe parbrizul mașinii, prin care proprietarul este somat să rezolve situația vehiculului în termen de 10 zile lucrătoare. Pe parcursul lunii iulie au fost plasate, în total, 11 astfel de notificări. Este important de reținut că procesul nu este întrerupt dacă proprietarul mută între timp mașina într-un alt loc, dacă spațiul respectiv aparține tot domeniului public”.

Sursa citată precizează că în cazul în care proprietarul unei mașini îndepărtate de pe domeniul public dorește să o recupereze, acesta trebuie să plătească o taxă de ridicare și transport (care variază) și o taxă de depozitare de 100 de lei pe zi.

Șeful Poliției Locale Sfântu Gheorghe  atrage atenția că au existat și cazuri în care unele persoane au închiriat locuri de  parcare pentru alte autoturisme, dar le-au ocupat cu mașini nefolosite.

„Zona de parcare este destinată exclusiv parcării, nu este permisă depozitarea de deșeuri și, în conformitate cu reglementările Municipalității, este interzisă depozitarea mașinilor abandonate. Și în cazul în care mașina este parcată pe un loc închiriat, iar între timp devine abandonată, va fi ridicată, acesta reprezentând motiv de reziliere a contractului, întrucât locul de parcare poate fi închiriat doar pentru vehiculele certificate pentru circulația pe drumurile publice. Am văzut și un caz în care un rezident folosea o astfel de mașină pe post de spațiu de depozitare, ceea ce, din nou, nu este în regulă, deoarece nu face altceva decât să ia din comunitate un loc de parcare care ar putea fi ocupat de o mașină aflată în uz. Le putem sugera proprietarilor care nu doresc să se despartă de mașinile pe care nu le mai folosesc, să le depoziteze pe o proprietate privată, altfel vom fi nevoiți, din păcate, să le ridicăm. Este pentru a doua oară în acest an când strângem epave, dar garantăm că vom continua aceste acțiuni”, a mai spus acesta.

M.C.G.
Sursa foto: Poliția Locală Sfântu Gheorghe

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail