Autorităţile din judeţele Covasna şi Braşov au solicitat sprijinul Guvernului României pentru finalizarea aeroportului civil de la Ghimbav, în cadrul unei recente întâlniri avute cu mai mulţi miniştri din Executiv, a anunţat, joi, primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, liderul organizaţiei locale a UDMR.

Potrivit acestuia, UDMR a mai făcut lobby, în ultimii ani, în vederea atragerii de fonduri din bugetul de stat pentru construirea acestui aeroport, menţionând că pentru finalizarea lucrărilor ar mai fi nevoie de circa 100 de milioane de lei.

„Săptămâna aceasta am avut, împreună cu preşedinţii consiliilor judeţene Covasna şi Braşov şi cu primarul municipiului Braşov, o întâlnire cu mai mulţi miniştri din Bucureşti (…) şi am solicitat împreună, cele două judeţe, ca aeroportul din Braşov să primească finanţare şi de la Guvern. Este singurul aeroport care se construieşte în România în ultimii 50 de ani, nu pot fi aduse fonduri europene pentru această investiţie, pentru că Uniunea Europeană nu finanţează aceste proiecte, şi aici avem nevoie de ajutorul Guvernului pentru ca acest aeroport să fie finalizat. (…) De două ori am reuşit până acum să atragem fonduri, o dată a fost lobby-ul nostru, al celor de la UDMR, pe vremea guvernului PSD, când s-au dat 23 de milioane de lei din fonduri guvernamentale pentru acest proiect, după care guvernul PNL a alocat 30 de milioane şi am mai avea nevoie de cel puţin 100 de milioane (…). Adevărul este că UDMR, şi noi, cei din Covasna şi o parte din Harghita, am făcut foarte multe pentru acest aeroport, nu s-a văzut întotdeauna, dar cei din Braşov ştiu foarte bine acest lucru”, a declarat Antal Arpad în cadrul unei conferinţe de presă.

El a mai menţionat că aeroportul este „vital” atât pentru Covasna, cât şi pentru Braşov, judeţe care, deşi sunt situate din punct de vedere geografic în centrul ţării, sunt izolate din cauza infrastructurii.

„Aeroportul este aproape gata, dar trebuie mai multe autorizări (…). În mod realist, cred că vom putea zbura de la Ghimbav abia anul viitor. (…) Adevărul e că fiecare zi contează. (…) Vorbim despre un aeroport internaţional, aşa cum are nevoie regiunea noastră, pentru că dacă stăm şi ne uităm şi la Covasna, dar mai ales la Braşov, care este oraşul unde vin cei mai mulţi turişti din România, vin mai mulţi decât în Constanţa, este total izolat. Deci, are la 150 de kilometri distanţă patru aeroporturi, la Bucureşti, Bacău, Sibiu şi Târgu Mureş, dar, totuşi, în zilele noastre 150 de kilometri pe drum naţional înseamnă trei ore, că dacă ar fi autostrada ar însemna o oră şi 10 minute, dar înseamnă trei ore. Să fii la trei ore distanţă ca oraş de un aeroport e foarte mult în lumea de azi, când distanţa se măsoară în minute, nu în kilometri. (…) Nicio autostradă nu ajunge până la Braşov, se opreşte la Sibiu, la Ploieşti şi aşa mai departe, deci Braşovul, Ţara Bârsei şi o parte din Ţinutul Secuiesc, suntem izolaţi din acest punct de vedere. Pentru noi e vital acest aeroport”, a mai spus Antal Arpad.

Oana Mălina Negrea/ AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail