Agenţiile de turism nu fac tot ce ar trebui pentru a dezvolta turismul balnear, iar conceperea unui brand de ţară poate fi o chestiune de scurtă durată dacă lucrăm în echipă, a declarat, miercuri, preşedintele Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), Nicu Rădulescu, într-o conferinţă de specialitate.
„Ideea brandului de ţară este o chestiune care poate dura foarte puţin dacă avem, într-adevăr, spirit întreprinzător, dacă lucrăm în echipă. Staţiunile balneare sunt locuri de recreere în care băile de ape reci sau calde fac minuni. În continuare, cred cu tărie că nici colegii din agenţiile de turism nu fac ce ar trebui să facă pentru a ne dezvolta. Câţi dintre colegii noştri ştiu, de exemplu, că Napoleon urma să se trateze de boala de stomac folosind apele de la Călimăneşti-Căciulata, la recomandările generalului Davila? Dacă noi nu ştim ce e la noi în ţară, atunci ce pretenţii avem de la alţii? Până la urmă, ce înseamnă brandul? Înseamnă ce avem noi şi nu au alţii şi ce ne diferenţiază de alţii. Părerea mea este că e o idee extraordinară de a ne promova prin apă, pentru că apa înseamnă viaţă. Putem să avem un brand de ţară sustenabil cu care putem, într-adevăr, să ieşim fără niciun fel de emoţie în faţa oricărui partener intern sau extern”, a spus Rădulescu.
O analiză publicată la jumătatea acestui an de OPTBR arată că peste 1,8 milioane de turişti au cheltuit, în 2019, până la acel moment, în jur de 288 de milioane de euro pe tratamente şi terapii balneare în staţiunile de profil din România, preţul mediu al unui sejur de sănătate fiind de 797 de lei/persoană.
În acest context, la nivel de relaxare, peste 780.000 de oameni au investit peste 25,9 milioane de euro pentru starea lor de bine.
Anul trecut, piaţa spa a crescut cu aproximativ 10% faţă de 2017, când totalul acesteia a fost de 24,4 milioane de euro, în creştere cu 16,2% faţă de 2016, dintre care 8,8 milioane euro provin din terapii spa de relaxare (exclusiv de relaxare – nu sunt incluse aici terapiile pentru slăbire – masaje anticelulitice sau alte terapii de beauty).
Potrivit sursei citate, în 2018, piaţa balneo & spa din România a generat o cifră de afaceri de aproximativ 314 milioane de euro.
România deţine izvoare de ape minerale, sulfuroase şi termale – o treime din resursele de ape minerale ale Europei, iar majoritatea staţiunilor balneare se află într-un cadru natural deosebit – munte, deal sau mare şi beneficiază de un climat blând, cu aer ozonificat. Nu în ultimul rând, în preajma unor staţiuni balneare se află multe obiective istorice, culturale şi naturale. Toate acestea reprezintă atuuri pentru atragerea turiştilor în aceste zone.
Consultanţii în turism susţin că, până în prezent, cele mai multe infuzii de capital în staţiunile balneare din România s-au înregistrat la Băile Felix, Băile Govora, Băile Herculane, Sovata, Băile Olăneşti, Tuşnad, Buziaş, Călimăneşti, Moneasa, Vatra Dornei, Slănic Moldova, Pucioasa, Eforie Nord, Saturn şi Mangalia.
Ziarul Financiar a organizat, miercuri, conferinţa cu tema „În căutarea brandului de ţară. România, izvorul de ape minerale al Europei”.
AGERPRES