Cea mai curată şi rentabilă  activitate  economică, una ce… duduie, dar care nu poluează – am numit industria  turistică – reprezintă o oportunitate salutară, nu doar în timp de recesiune,  iar pe vreme de criză, cu atât mai vârtos.

După cum se cunoaşte, judeţul Covasna are un bogat potenţial balnear şi  o infrastructură hotelieră corespunzătoare (deşi există loc de mai bine, ca pretutindeni), care sunt, totuşi, utilizate insuficient. Iată de ce, în asociere cu  alte judeţe din Transilvania care fac parte din Regiunea 7 Centru, micul şi cochetul spaţiu covăsnean poate  şi trebuie să se lanseze la scară mai mare, chiar internaţională, pentru revigoararea acestui important domeniu de activitate.

În acest context se înscrie şi o importantă iniţiativă zonală, ce se bucură an de an de un succes tot mai mare, anume ”Transylvania Tourism Fair” (TTF), un târg de afaceri regional, dar şi internaţional.

Ediţie de succes

În intervalul 30 martie – 1 aprilie a.c., judeţul Covasna s-a aflat  printre numeroşii participanţi la a V-a ediţie a prestigioasei manifestări expoziţionale ”Transylvania Tourism Fair”  organizată  în incinta Braşov Business Park, de  Patronatul A.N.A.T. şi primăria locală.

Vizitând târgul, am întâlnit o mulţime de atracţii interne, oferite de localităţi cunoscute din România, dar şi oferte care mai de care mai tentante  venite din staţiuni internaţionale celebre din Spania, Malta, Cipru, Turcia, Grecia, Ungaria, Bulgaria, Croaţia.

Standuri covăsnene

Fireşte, m-am oprit întâi la  standurile “noastre”, ce atrăgeau atenţia curioşilor prin branduri onorante. Anume,  Asociaţia pentru Dezvoltarea Turismului în Judeţul Covasna, ANTREC Covasna, Asociaţia Unităţilor de Alimentaţie  Publică din Sf. Gheorghe (SVESZ),  Complexul “Cetate” şi Cabana “Istvana” din staţiunea Balvanyos.

În calitatea de  simplu vizitator, fără a-mi desconspira  identitatea, am remarcat  solicitudinea personalului. Fete şi băieţi tineri,  amabili,  ofereau interlocutorilor o sumedenie de informaţii utile, date, plus material documentar,  invitându-i să cunoască frumuseţile şi  bogăţiile naturale ale “Micii Elveţii” – cum este alintat micul teritoriu din Carpaţi, ce poartă numele celebrei staţiuni bogate în izvoare minerale.

La faţa locului l-am întâlni, cum era şi firesc, pe dinamicul preşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie  Covasna, ec. Herman Rosner, care a avut cuvinte de apreciere la adresa TTF 2012, ca şi a ofertei judeţului nostru.

O parte integrantă în calendarul târgurilor de profil

Unul dintre organizatorii evenimentului, Sorin Dencescu, preşedinte al Regiunii Centru a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT , ne spunea că TTF face parte integrantă din calendarul târgurilor de profil, având ecou şi peste hotare. El se adresează autorităţilor şi asociaţiilor profesionale din turism, agenţiilor de voiaj, tour-operatorilor, managerilor staţiunilor, complexelor  balneare, hotelurilor, pensiunilor, cabanelor, campingurilor,  dar vizează şi activitatea  editurilor şi publicaţiilor din turism, băncilor şi societăţilor de asigurări, companiilor aeriene etc.

Evenimentul a beneficiat, şi la această ediţie, de o mediatizare corespunzatoare în presa scrisă şi  audiovizuală din ţară şi de peste hotare.  Pe parcursul TTF au avut loc  o serie  de întâlniri ale profesioniştilor din domeniu, dezbateri pe teme de interes general, evenimente, concursuri, expoziţii, standuri ale unor meşteri populari, activităţi  apreciate de un mare număr de vizitatori.

Opinie… fair, în ton cu manifestarea

Am stat de vorbă, printre alţii, cu d-na Elena Hozoi, din Braşov, care s-a arătat încântată de atracţiile  judeţului Covasna, mai ales de efectele terapeutice ale apelor minerale şi a mofetelor. “Vin pentru prima dată la un asemenea târg de turism, deoarece cred că sunt lucruri interesante. Am reuşit să trec în revistă aproape toate standurile, oprindu-mă aici (unde m-aţi găsit), la cel al judeţului Covasna.  Mi s-a înmânat o  broşură interesant- « Hoinărind pe plaiuri covăsnene»- pe care am să  o studiez acasă, spre a-mi face o idee despre ofertele turistice ale vecinilor nostri. Oricum, ţin să adresez felicitări organizatorilor şi participanţilor!”  ne-a spus domnia sa.

Oferte interesante

Discutând cu Csoma Szidónia şi Kopacz Zsuzsa,  tinerele  reprezentante ale Asociaţiei pentru Dezvoltarea Turismului în Judeţul Covasna,  precum şi cu Erika Crăciun, din partea ANTREC Covasna, prezente la Târgul de la Braşov,  am  aflat că  oferta covăsneană  a stârnit interes.  De aceea, peste 400 de vizitatori au trecut pe la standuri, cele mai căutate fiind ghidurile turistice  ale  zonei, programele de vacanţă, şi, fiindcă se apropie Sărbătorile Pascale, s-au solicitat informaţii de ultimă oră privind cazarea şi programele special de Paşti.

Au fost distribuite în jur de 300 de broşuri intitulate „Hoinărind pe plaiuri covăsnene”, ca şi mini-ghiduri despre varietatea apelor minerale şi a efectulor benefice ale mofetelor,  alte materiale promoţionale vizând unităţi hoteliere, pensiuni, agenţii de turism din judeţ.

“Ne-am bucurat că mulţi localnici dar şi turişti aflaţi în weekend, ca şi specialişti din domeniu veniţi special la TTF 2012, s-au arătat interesaţi de ofertele noastre turistice – ne-a spus  mai vechea noastră colaboratoare, Csoma Szidónia. Sperăm că participarea noastră să dea roade, fiindcă Braşovul reprezintă o piaţă potentială, iar Covasna are cu ce se mândri”.

Horia C. Deliu

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail