Preşedintele Clusterului Regional Agrofood, Silviu Manole, afirmă că, din păcate, la nivelul societăţii româneşti nu există o educaţie în spiritul unui trai sănătos, bazată pe o alimentaţie corectă, iar din acest motiv foarte mulţi români suferă de obezitate şi de alte boli.

Acesta a adăugat că produsele străine care pătrund pe piaţa românească sunt, de regulă, inferioare celor autohtone, dar majoritatea oamenilor aleg cele mai ieftine produse aflate pe rafturi.

„Vă spun, în calitate de inginer de industrie alimentară, că majoritatea produselor fabricate în străinătate sunt net inferioare celor pe care le facem noi în ţară, dar lucrul care îi mână pe foarte mulţi oameni să ia decizia de cumpărare la raft este, din păcate, preţul, pentru că într-adevăr au un preţ mai atractiv. Dar, dacă am avea înţelepciunea să ne facem o socoteală, pe termen lung poate că am ieşi mult mai bine, dacă am da un bănuţ mai mult pe un produs local, făcut mai corect şi ne-am scuti de eventuale probleme de sănătate în următorii ani (…) şi de banii daţi pe medicamente. Pentru că, până la urmă, toate produsele astea care conţin multe elemente din tabelul lui Mendeleev nu pot să ne facă bine”, a declarat, pentru AGERPRES, Silviu Manole.

El a punctat că nu este îngrijorat de „aşa-zisa concurenţă globală”.

„Nu sunt îngrijorat de aşa-zisa concurenţă globală. E firească, nu poţi să te opui unui curs al lucrurilor care este la nivel global. Eu sunt îngrijorat de calitatea mărfurilor care vin şi sunt ani buni de când cu toţii constatăm că, la nivelul societăţii noastre, obezitatea a ajuns un factor de care ne lovim zi de zi. Sunt îngrijorat de faptul că, la nivelul societăţii, nu avem o educaţie în spiritul unui trai sănătos, nu avem o educaţie în a alege un gen de viaţă bazat pe o alimentaţie corectă. Dacă noi am reuşi să transmitem principiile astea, după care să ne ghidăm viaţa de zi cu zi, atunci cu siguranţă cumpărătorii ar şti ce au de făcut la raft şi atunci ei ar înclina balanţa între produsul local şi cel adus din străinătate de la sute sau de la mii de kilometri distanţă (…) Aici am putea noi să distingem victoria noastră (…)”, a mai spus Silviu Manole.

Acesta a adăugat că, într-un schimb de experienţă desfăşurat în cadrului proiectului internaţional STRING, derulat în parteneriat cu mai multe ţări europene, a putut constata „maturitatea şi înţelepciunea” străinilor de a-şi promova şi cumpăra produsele locale.

„Ceea ce ar trebui să învăţăm şi noi. Nu suntem mai prejos ca tradiţii, ca putere de mărci şi ca produse de calitate pe care le putem face. Trebuie doar să înţelegem toţi, la nivelul societăţii, că sprijinind inovarea în domeniu, sprijinind produsele noastre, valorile noastre locale, nu vom face altceva decât să ne atragem mai multă bunăstare, mai multă siguranţă în firmele noastre, un trai mai bun în societate”, a mai spus Silviu Manole.

Potrivit acestuia, judeţul Covasna, asemenea altora, are un mare potenţial de a livra pe piaţă mărfuri de calitate, cum ar fi ape minerale, carne şi brânzeturi, însă, producătorii nu au capacitatea financiară de a-şi face publicitate şi de a le face cunoscute.

„Din păcate, problema lor este incapacitatea de a vinde, pentru că suntem conştienţi că la nivelul judeţului avem întreprinderi relativ mici, sănătoase, care fac produse foarte bune, dar care nu au capacitatea financiară de a-şi face loc pe alte pieţe, nu au capacitatea financiară de a-şi face o reclamă agresivă, de a putea să transmită cumpărătorului motivele pentru care ar trebui să cumpărăm acele produse. Dacă vom reuşi prin intermediul clusterului Agrofood să comunicăm mai mult calitatea şi factorii care ne detaşează de ceilalţi producători, în sensul bun, probabil că vom resimţi şi la nivelul cantităţilor vândute în ţară şi străinătate”, a mai concluzionat Silviu Manole.

 

Oana Mălina Negrea/ AGERPRES

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail