AIESEC este o mișcare globală inițiată în anul 1948, care are ca scop pacea și împlinirea potențialului uman. Luptă pentru o lume în care fiecare om poate să înțeleagă și să trăiscă pacea în felul său, acceptând în același timp diversitatea fiecărui individ. Luptă pentru o lume unde fiecare om are șansa de a-și împlini potențialul și a deveni cea mai bună versiune a sa.

În practică, AIESEC este un proiect internațional  prin intermediul căruia elevii participă la o serie de cursuri și proiecte menite să îi dezvolte și să le deschidă noi orizonturi. AIESEC are ca scop indentificarea unor soluții pentru problemele pe care tinerii le întâmpină în dezvoltare.

În România, proiectul are birouri în 14 orașe din țară, activitățile fiind prezente în peste 50 de orașe și sate. Peste 400 de membri, 1000 de alumni, aproximativ 20 de universități, 16 parteneri naționali și peste 50 de organizații partenere la nivel local, alcătuiesc AIESEC România.

Proiectul se desfășoară în 2 ediții anual, una pe timpul vacanței de vară, iar cea de-a doua în vacanța de iarnă. AIESEC este o organizație studențească internațională, de aceea voluntarii internaționali sunt prezenți pe teritoriul României, în cele două perioade.

În județul Covasna, proiectul este la a treia ediție. Prima ediția a proiectului s-a desfășurat în iarna anului trecut, în Sfântu Gheorghe și Întorsura Buzăului, în cadrul căreia au participat doi internaționali ce au desfășurat activități în școlile partenere. Cea de-a două ediție s-a desfășurat în vara acestui an, în cadrul căreia, la nivelul județului Covasna, au participat aproximativ 23 de îndrumători internaționali. Printre școlile în care s-au desfășurat activități, se află: Școala Gimnazială Avram Iancu din Covasna, Colegiul Național „Mihai Viteazul” și Colegiul Național Székely Mikó, alături de alte școli gimnaziale din județ.

Conform datelor oferite de Scafariu Bogdan Andrei – Local Project Manager în cadrul AIESEC, ediția din această iarnă se va desfășura în perioada 17 decembrie – 31 ianuarie. În această perioadă, aproximativ 10 studenți internaționali vor desfășura activități în școlile partenere din județ. Activitățile se vor desfășura în perioada orelor de curs, iar, în perioada de vacanță, cei 10 studenți vor pregăti materialele necesare pentru următoarea perioadă. Până în acest moment, școlile partenere în această ediție sunt: Liceul Teoretic Mikes Kelemen, respectiv Colegiul Național  Székely Mikó. Potrivit acestuia,  în prezent sunt în curs de identificare a încă unei  școali  sau chiar a două.

Scafariu a afirmat  că cel mai mare impediment întâlnit în municipiul Sfântu Gheorghe este cazarea voluntarilor, însă mai există o formulă de cazare care, în acest moment, nu este foarte întâlnită în România.

 

„Pe lângă cazarea tipică, mai avem conceptul de Global Host, care presupune cazarea unui internațional acasă la o familie. Cazarea se face cu contract, începând de la două, până la șase săptămâni. Familia face acest gest în scop voluntar, iar dacă copilul acestora este elev al internaționalului, cel din urmă va avea posibilitatea să se ocupe suplimentar de elev. Printre beneficiile acestui tip de cazare este faptul că, astfel, studentul internațional va cunoaște mai bine cultura românească, familia va fi ca un ambasador al țării, iar membrii acesteia vor aprofunda sau chiar vor învăța limba engleză ori limba maternă a musafirului.”  a menționat  Scafariu Bogdan Andrei, Local Project Manager în cadrul AIESEC Brașov.

În ediția din acest an vor fi prezenți șapte studenți din Brazilia, doi din Thailanda și unul din Indonezia.

În acestă perioadă, reprezentantul proiectului este în căutarea locurilor de cazare și a sponsorilor, singurul element care n-a cauzat până acum probleme fiind  numărul de voluntari. Potrivit acestuia, în edițiile anterioare, voluntarii au legat prietenii cu studenții internaționali, astfel aceștia au vizitat România și au fost cazați la voluntari acasă. Așadar, printre beneficiile proiectului se numără și promovarea României pe plan internațional, dar mai ales a meleagurilor covăsnene.

Proiectul internațional AIESEC se adresează elevilor din clasele 0-8, și, conform unui plan, în funcție de clasa în care se află, elevul este ajutat să se dezvolte și să descopere adevăratele probleme globale.

În clasa 0, elevii fac primii pași în dezvoltarea personală spre o lume mai bună. Clasa 1 începe cu înțelegerea și acceptarea emoțiilor. În clasa a 2 – a, elevul are parte de deschiderea unor noi orizonturi, lumea fiind pentru acesta din ce în ce mai mică. În clasa a 3 – a, elevul este învățaț să se descopere, dobândește o imagine mai bună despre propria persoană prin înțelegerea propriilor valori, puncte forte și puncte slabe. Începând cu clasa a 4 – a, acesta își formează un set de valori și își înțelege pasiunile, iar în clasa a 5 –a începe să înțeleagă și să accepte diversitatea oamenilor. În ultimele trei clase gimnaziale, tinerii au parte de o îmbunătățire a abilităților sociale, își definesc un scop personal, iar în cele din urmă, înțeleg ideea de leadership ca pe ceva simplu, ce poate fi dezvoltat în orice persoană.

 

AIESEC este prezentă în peste 2 400 de universități, 126 țări, respectiv teritorii,  și are ca scop dezvoltarea abilităților de leadership ale membrilor săi. AIESEC are peste 5.000 de parteneri, aceștia implicându-se în dezvoltarea tinerelor talente.

 

Cosmin Teodor IOSUB

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail