PediTel 1791 este primul Call Center pediatric non-stop  gratuit, din România, care oferă sfaturi medicale, pentru pentru situații care nu pun viața copilului în pericol. În cei peste patru ani de funcționare a serviciului, acesta a fost apelat de aproape 129 de mii de ori.

Înființat în anul 2014, de către o fundație din Cluj, „Fundația Părinți din România”, scopul Peditel 1791 este de a acorda consiliere telefonică pentru cazurile medicale pediatrice non-urgente, 24 de ore pe zi. Un an mai târziu, serviciul a fost extins la nivel național, iar din luna iulie a acestui an, Peditel 1791 poate fi apelat internațional cu tarif normal, la numărul +40377771111.

„Sănătatea copiilor este prioritară pentru părinti. Știm cât de panicați sunt când starea generală a copilului se modifică. Ne dorim ca atunci când merg în concediu, în vizită sau chiar locuiesc în afara țării, părinții să fie liniștiți că au un suport medical avizat și profesionist, non stop la îndemână. Astfel că, prin implementarea numărului fix cu tarif normal +40377771111 Peditel a devenit un serviciu global.” a declarat Cristina Grigore,  Coordonatorul Serviciului Peditel 1791

Servicul comunitar Peditel 1791 a primit numeroase premii în cei 4 ani de funcționare, dintre care, cel mai important, așa numitul „Oscar” al Societății Civile, Gala Societății Civile sectiunea Sănătate, 2016. De asemenea, printre distincțiile acordate serviciului, se numără și Premiul „Inovație în asistența medicală pediatrică” în cadrul „Cele mai inovatoare companii din România”, ediția a IVa, acordat de Business Magazin, 7 decembrie 2017

Cum a apărut Peditel 1791

Fundația „Părinți Clujeni” s-a înființat în anul 2009, iar din 2010 desfășoară proiecte pentru comunitate și în comunitate. În anul 2014, fundația a înființat unicul call-center pediatric medical non-stop din România – Peditel 1791– inițial doar pentru judetul Cluj, iar din numa mai 2015, serviciul a devenit unic, național. „Motivația înființării a fost determinată de timpii mari de așteptare în Unitățile de Primiri Urgențe, ceea ce produce frustrare, atât pentru medici, cât și pentru pacienți, faptul că, în conformitate cu cifrele oficiale, 95% dintre prezentări în camera de gardă nu sunt urgențe și că este necesară decongestionarea acestui serviciu public. Extins, ne-am dorit să fim prietenul non-stop și full time, aflat la un apel distanță pentru, copii fericiți și părinți linistiți.”, a declarat inițiatoarea proiectului, Cristina Grigore.

De la înființarea serviciului în anul 2014, numărul de apeluri s-a dublat de la an la an, ajungând să însumeze, până la jumătarea anului 2018, peste 129 de mii de solicitări, de la părinți din toată țara. Și covăsnenii au aflat de Peditel, în primele șase luni ale acestui an, apelând la sfatul medicilor Pediter 1791, de 177 de ori, în special pentru probleme legate de febră, diaree, arsuri sau răceala comună.

 

Cum funcționează Peditel?

PEDITEL 1791 este un call-center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim, non–stop, funcționează la nivel național și este inițiat și implementat de către Fundația Părinți din România. Acest serviciu este operat de medici specialiști și se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său. Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă, NU urgențe. Pentru urgențe medicale, operatorii Peditel 1791 recomandă apelarea 112 sau prezentarea în Unitățile de Primiri Urgențe.

PEDITEL 1791 este un număr cu tarif normal valabil în rețelele: Vodafone, Orange, Telekom fix și mobil; pentru cartelele prepay trebuie credit în eurocenți, nu minute naționale. În rețeaua RDS-RCS/Digi fix și mobil numărul este *1791, iar apelul este gratuit. Apel international și national: +40377771111

Serviciul Peditel 1791 dispune de 26 de protocoale medicale, 1 soft medical, în care se introduc fișele de pacient, 1 centrală telefonică VOIP unde sunt preluate și stocate toate apelurile primite și în curând, o aplicație mobilă (Peditel 1791) prin care părinții ne vor putea suna gratuit, utilizând internetul, de oriunde din lume.

Serviciul este structurat pe 3 gărzi, non-stop, de luni până duminică, astfel: tura 1 – 08.00-15.00, tura 2 – 15.00-22.00, tura 3 – 22.00-08.00, asigurate de către 15 medici specialiști sau primari, toți având competențe în pediatrie. Valorile care îi animă pe aceștia în a-și desfășura activitatea în cadrul Peditel 1791 sunt calmul, răbdarea, dedicarea, empatia și nu în ultimul rând, profesionalismul.

„Medicii noștri dedicați acordă, cu calm și răbdare, asistență pediatrică de triaj și de primă intervenție. Scopul nostru să îți liniștim temerile și să te ajutăm să alungi sau să ameliorezi simptomele copiilor tăi până la consultul unui medic pediatru sau de familie. Oferim doar sfaturi pentru situații care nu pun viața copilului în pericol. Nu suntem un serviciu de urgențe, în aceste cazuri te rugăm să apelezi numărul unic de urgențe 112 sau să te adresezi Unităților de Primiri Urgențe.”, se arată pe site-ul serviciului, www.peditel.ro. Tot acolo, cei interesați pot accesa o serie de informații utile, sfaturi de care are nevoie orice părinte, cu privire la afecțiuni precum  febră sau tuse, urmând să fie afișate și materiale utile despre dureri abdominale, plânset, constipație, laringita, diaree, vărsături, răceală, sângerări nazale.

Un sfat gratuit de la specialiști este oricând binevenit

Lucrul cu oamenii nu este simplu, iar în cazul părinților panicați, care sună, uneori în toiul nopții, neștiind dacă puiul lor are sau nu o problemă gravă de sănătate, felul în care medicul de gardă de la Peditel 1791 reușește să cumunice informații utile, este esențial.

Iată câteva dintre mesajele părinților, pentru operatorii Peditel 1791, transmise prin intermediul site-ului serviciului:

„În miez de noapte, doamna doctor m-a liniștit și m-a îndrumat cu calm, blândețe și profesionalism.  Fetița mea a fost bine, urmând sfaturile primite. Sunteți niște îngeri, mulțumesc din suflet că existați și că putem, cu ajutorul dumneavoastră, să evităm incomodele vizite la spitale.”

„Mulțumesc pentru toate nopțile în care m-ați liniștit. Fiind mămică pentru prima data, au fost câteva ocazii în care m-am întrebat dacă e de mers la spital imediat sau nu. Un serviciu extrem de bun și folositor.”

„Sunteți niște prieteni de nădejde ai parinților. De câte ori am sunat, am fost tare agitată, însă de fiecare dată doamna doctor a reușit să mă liniștească și să mă facă să iau lucrurile cu calm. Datorită dumneavoastră nu am mai fost speriată de colici, și nu numai.”

Recomandări pentru părinții care apelează Peditel 1791

  1. Când sună, este recomandat să aibă ceva de notat (pix, agendă) pentru a utiliza corect sfaturile date de către medicul PEDITEL 1791.
  2. Dacă linia este ocupată, să nu închidă, pentru a-și păstra prioritatea. Cu excepția cartelei prepay „Telekom”, se consumă minute și NU se face cost suplimentar.
  3. Medicii PEDITEL 1791 sunt la un apel distanță, non stop, și vă ajută cu empatie, calm, răbdare, dedicare și profesionalism.

Din ce fonduri este susținut programul? Cum pot contribui financiar, sau material cei interesați? 

Peditel 1791 a fost înființat exclusiv din fonduri private (donații și sponsorizări). Pentru că este mare nevoie de o nouă linie de gardă iar obiectivul rămâne ca serviciul să rămână gratuit, echidistant medical  și nediscriminatoriu pentru toți cetățenii din România, cei intersați pot face donații aici: www.peditel.ro/doneaza

 

Serviciul își propune ca, până în anul 2022, să aibă puncte de lucru și în  Brasov, Timișoara, Iași și București, pentru a acoperi toate regiunile geografice ale României, ajungând astfel la un efectiv de  60 de medici, în 5 centre distincte.

De asemenea, donațiile se pot face cu cardul, fără comision pe site-ul http://www.peditel.ro/doneaza/ , sau prin transfer bancar: Fundația Părinți din România, IBAN: RO07INGB0000999902391059 ING BANK

CUI: 26227075

 

Anul acesta, Cristina Grigore, ”mama Peditel 1791” își donează ziua de naștere în beneficiul copiilor ajutați de echipa medicală Peditel. Împlinește 39 de ani în 14 septembrie și și-a propus să ajute 390 de copii să nu mai ajungă la spital, dacă nu au o urgență medicală. 10 LEI este costul unui apel și este nevoie de 3.900 lei pentru a ajuta 390 copii. Cei interesați pot sustine demersul ei cu o donație pe pagina de Internet  http://parintiromania.galantom.ro/fundraisingpages/view?id=6478#.W4USiIU3peU.facebook

 

Oana-Mihaela Costache

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail