Primăria Sfântu Gheorghe a supus dezbaterii publice un proiect ce vizează reorganizarea şi decongestionarea traficului rutier în zona centrală a municipiului.

Proiectul cuprinde două variante de fluidizare a traficului pe străzile din jurul Complexului comercial Şugaş, unde sunt 27 de blocuri de locuinţe, precum şi mai multe instituţii publice, unităţi bancare şi de alimentaţie publică, iar cetăţenii îşi pot exprima punctele de vedere până pe 29 iunie.

„În ultimul timp, traficul din zona străzilor Gróf Mikó Imre, Gödri Ferenc, Bánki Donát şi Bem József a devenit aglomerat datorită creşterii numărului de autoturisme, precum şi a numărului de instituţii şi unităţi comerciale din zonă. Pentru ameliorarea acestei situaţii neplăcute, Primăria municipiului Sfântu Gheorghe a comandat un studiu de fluidizare a traficului în această zonă. rezultatul studiului arată două variante de propunere de soluţii. Cele două variante diferă într-o măsură foarte mică şi sunt afişate pe intrările celor 27 de blocuri afectate în mod direct, dar şi pe site-ul Primăriei”, menţionează reprezentanţii instituţiei într-un anunţ postat pe pagina de internet.

Practic, pentru decongestionarea traficului în această zonă, municipalitatea intenţionează să introducă sensuri unice.

„Prin impunerea sensului unic pe străzi dorim să punem capăt aglomeraţiilor de trafic, însă acest lucru ar rezulta în creşterea distanţei parcurse între zonele menţionate mai sus.Niciuna dintre variantele propuse nu ar impune desfiinţarea locurilor de parcare”, precizează sursa citată.

Sugestiile şi observaţiile, care pot fi depuse în scris la Compartimentul de Relaţii cu Publicul, Informaţii şi Registratură din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe sau pot fi trimise prin e-mail la adresa [email protected], vor fi analizate de autorităţi şi firma de proiectare, se mai arată pe site-ul Primăriei.

Traficul rutier din Sfântu Gheorghe a suferit schimbări semnificative în ultimii aproape doi ani, după ce Primăria a închis traficul în zona centrală şi a creat o piaţă pietonală.

Anul trecut, grupul de iniţiativă Civic Hang (Vocea civilă – n.r.) a adunat aproape 3.000 de semnături din rândul cetăţenilor şi a cerut autorităţilor să reorganizeze circulaţia rutieră, arătând că în centrul oraşului sunt prea multe străzi cu sens unic. Drept urmare, autorităţile locale au comandat un studiu care a arătat, printre altele, că dacă s-ar reveni la circulaţia pe dublu sens în zona centrală, viteza de deplasare ar creşte cu 3 kilometri pe oră, în medie de la 25 la 28 kilometri pe oră, dar timpul de aşteptare în intersecţii s-ar majora cu 40% şi, de asemenea, ar creşte nivelul emisiilor de carbon.

Oana Mălina Negrea/ AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail