În această lună, controalele inspectorilor din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Covasna (C.J.P.C.) se vor axa, pe lângă comercianții produselor de sărbători, pe activitățile chioșcurilor de ziare și ale oficiilor poștale din județ.

Controalele  inspectorilor  C.J.P.C. Covasna sunt la fel de intense în perioada sărbătorilor de iarnă, ca și în restul anului, aceștia păstrându-și vigilența în depistarea neregulilor. Lunar, instituția are patru tematici de lucru, două dintre acestea fiind propuse de la nivel central, de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Astfel, potrivit directorului C.J.P.C. Covasna, Mircea Diaconu, în luna decembrie, controalele se vor axa pe comercianții de produse specifice sărbătorilor de iarnă, în special carne, ciocolată, produse zaharoase, produse de patiserie, dar și pe comercianții de baterii și acumulatori. Inspecțiile  C.J.P.C. Covasna vor viza, de asemenea, activitățile chioșcurilor de ziare, precum și oficiile poștale, care își intensifică activitatea în această perioadă a anului. Nu vor fi scăpate din vedere nici ofertele promoționale de sărbători, care sunt deseori concepute în așa fel încât să crească vânzările, prin inducerea în eroare a cumpărătorilor, cel mai adesea, acestora fiindu-le prezentate oferte de preț înșelătoare. Nu rare sunt cazurile când prețul rămâne același ca în lunile precedente, sau chiar crește, cumpărătorului fiindu-i furată privirea de eticheta mare care anunță promoția, aceasta fiind o practică des întâlnită printre companiile care își comercializează produsele on-line.

Nici o reclamație după Black Friday

În mod deosebit, anul acesta nu a fost înregistrată nici o reclamație, în urma acțiunii „Black Friday”, la care au aderat  și în acest an foarte mulți comercianți.  „De Black Friday nu am avut nici măcar o singură reclamație. (…) De 5 ani de zile, nu am avut un an în care să nu avem măcar una singură. Față de restul anului, nu ne așteptăm să crească numărul de reclamații, în această perioadă, pentru că suntem un județ mic.”, a declarat directorul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Covasna, Mircea Diaconu.

Cu privire la cele mai multe nereguli sesizare de către populație că „Cei mai reclamați operatori sunt companiile de cablu și telefonie. Primii sunt RDS-ul și apoi Telekom-ul. Se fac oferte prin telefon, li se spun oamenilor anumite lucruri și se trezesc acasă cu facturi.”

Micea Diaconu a ținut să le transmită cititorilor Mesagerului de Covasna „același mesaj, ca în fiecare an: să fie atenți, să citească etichetele. De asemenea, le urez <<La mulți ani>> și să le dea Dumnezeu sănătate.”

Cum se face o sesizare la Protecția Consumatorilor

Conform Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorilor, reclamaţiile şi sesizările adresate A.N.P.C. pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice. Conform articolului 7 din Ordonanța de Guvern nr. 27 din 2002, privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, „Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează”

Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcție de raza teritorială în care își desfășoară activitatea operatorul economic reclamat.

Conform prevederilor legale reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic sau se depun personal. Petițiile în format electronic, se pot depune, accesând Formularul de Sesizare Online, disponibil pe pagina A.N.P.C. – www.anpc.gov.ro.

Este foarte important de știut că reclamaţia sau sesizarea se face numai în nume personal, iar aceasta va fi rezolvată în termenul legal (conform prevederilor Ordonanței de Guvern. nr. 27/2002), cu condiția ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz. Pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene, reclamațiile trebuie să îndeplinească toate condiţiile prezentate mai sus, în caz contrar acestea vor fi clasate din lipsă de informaţii.

Inspectorii A.N.P.C. sfătuiesc populația să apeleze la această modalitate numai după încercarea unei rezolvări amiabile a problemei cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
În situaţia în care clientul nu a ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci acesta are dreptul să depună o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

 

Oana-Mihaela Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail