Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (C.J.P.C.) Covasna a înregistrat 465 de reclamații în cursul anului  curent.

Dintr-un număr de 465 de reclamații înregistrate în cursul acestui an la C.J.P.C. Covasna, 165 s-au dovedit a fi neîntemeiate, acest lucru dovedind  faptul că  peste 35% dintre reclamanți profită nejustificat de Ordonanța de Guvern 21/1992 privind protecția consumatorului.

Creșterea numărului de reclamații la nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Brașov, de care aparține C.J.P.C. Covasna,  se datorează și faptului că în cursul acestui an, comisariatele regionale au trebuit să gestioneze un număr de reclamații din toată țara, centralizate prin Agenția Națională pentru Protecția Consumatorului (A.N.P.C.).  „Numărul reclamațiilor a crescut față de anul trecut, fiindcă prin rotație, A.N.P.C-ul a trimis în teritoriu reclamațiile de la RDS. La RDS sunt foarte multe reclamații pe toată țara, și atunci fiecare județ, în câte o lună am rezolvat și plângerile legate de această companie.”, ne-a declarat Comisarul Șef Adjunct Mircea Diacon, șeful C.J.P.C. Covasna.

Cu privire la reclamațiile nejustificare, acesta a mai declarat că  „Sunt vreo trei persoane care la două-trei luni vin cu reclamații cu diferite motive. Sunt oameni în vârstă care reclamă de la asociația de proprietari, la ce a făcut vecinul, ce a făcut primarul. Deși vin de multe ori cu reclamații nefondate, noi trebuie să îi ascultăm pe fiecare.”

Iată numai câteva dintre reclamațiile mai neobișnuite  înregistrate de C.J.P.C. Covasna, conform comunicatului de presă emis redacției noastre, de către această instituție:

  • O consumatoare din municipiul Sfântu Gheorghe a cumpărat un produs de slăbit (GE 132) de la un operator economic din municipiul Timișoara, pentru care a plătit suma de 720 de lei. În urma tratamentului cu acest produs, consumatoarea a slăbit inițial până la 5 kilograme, după care a început să se îngrașe. Pe considerentul că a fost înșelată, consumatoarea a solicitat restituirea sumei de 720 de lei, contravaloarea acestui produs. Reclamația a fost trimisă spre soluționare C.J.P.C. Timiș.
  • Mai mulți studenți au reclamat că au solicitat serviciile unui domn pentru a le realiza lucrările de diplomă, respectiv pe cele de disertație, acesta din urmă facându-și publicitate și racolându-și clienții prin internet. Lucrările pe care le trimitea studenților erau fie realizate parțial, fie pe lângă subiect. În speță, Poliția a început o anchetă.
  • O consumatoare a reclamat un magazin de încălțăminte, nemulțumită de faptul că pantofii cumpărați s-au dezlipit după prima purtare. În reclamația înaintata C.J.P.C. Covasna, aceasta reclamă faptul că respectivul magazin comercializează pantofi second-hand.
  • Mai mulți consumatori au sesizat C.J.C.P Covasna cu privire la faptul că o firmă din București promite că află bolile prin biorezonanță. Cetățenii, mai ales persoane în vârstă, sunt invitați la un fel de analize gratuite, prin care le sunt depistate bolile, scopul analizelor fiind ca societatea comercială să își vândă produsele care „îi ajută pe bolnavi să se însănătoșească”, pentru niște prețuri exorbitante.
  • Un alt consumator a reclamat faptul că în urma unei prezentări la care a participat, în holul unui hotel, a achiziționat o saltea magnetică. După o lună de folosire, a început să acuze tot felul de dureri, medicul sfătuindu-l să renunțe la folosirea respectivei saltele.
  • Un cuplu tânăr, plecat la muncă în străinătate, a reclamat faptul că a făcut rezervarea unei locații, pentru nunta ce urma să aibă loc la începutul verii, plătind cu un an înainte și o sumă de bani ca avans. Nefiind în țară, au stabilit prin telefon toate detaliile legate de eveniment. În cursul primăverii, când tinerii s-au întors în țară, au constatat cu stupoare că unitatea s-a închis și că nu mai au de la cine să își recupereze avansul.
  • Un alt cuplu de tineri a reclamat faptul că o unitate de alimentație publică a refuzat să îi mai servească, pe motiv că atunci când consumă alcool în mod excesiv, aceștia au un comportament inadecvat și tulbură liniștea restaurantului.
  • Un consumator sesizează prin e-mail toate comisariatele din țară despre un service auto ce funcționează ilegal. În sesizare, reclamantul nu specifică nici locația, nici denumirea firmei, singurul element de identificare fiind numele mecanicului: Nicu Mecanicu’.
  • Un cetățean reclamă faptul că din mașina de pompe funebre se vinde pâine prin localitate.
  • A fost  reclamat și un producător de pâine, care producea produse de panificație în condiții insalubre, dar și un vânzător din piața centrală care fură la cântar. Ambele unități reclamate au fost verificate, fiind aplicate sancțiuni conform prevederilor legale.
  • Un cetățean din mediul rural a reclamat faptul că într-un magazin alimetar se vinde cremă de unt cu mucegai. Un alt reclamant a sesizat faptul că la un magazin din cartierul Simeria se vinde în mod frecvent pâine expirată. Cu ocazia controalelor efectuate, s-a constatat temeinicia celor reclamate, ambele societăți fiind sancționate.
  • O doamnă a reclamat faptul că la cabinetul stomatologic nu i s-a eliberat bon fiscal. Reclamația a fost redirecționată instituției competente.

 

 

Oana-Mihaela Bărzic

 

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail