Casa Națională de Pensii Publice ( CNPP) a pus la dispoziția beneficiarilor  un portal prin care cei interesați pot avea acces la  anumite servicii online. Persoanele fizice sunt interesate în primul rând de vizualizarea datelor din sistemul public de pensii, ca de exemplu:

  • datele din carnetele de muncă prelucrate deja electronic
  • stagiile anuale și lunare aferente perioadei începând cu aprilie 2001 – data de la care angajatorii depun declarații lunare cuprinzând lista contribuabililor și veniturile realizate de acestea
  • informații din declarațiile D112 depuse de angajatori
  • informații referitoare la viramentele la PILON II de pensii private – utile persoanelor active care doresc să afle informații  dacă angajatorul a depus declarațiile lunare nominale, respectiv care este  nivelul contribuției acumulate  în conturile individuale
  • informații referitoare la pensiile comunitare
  • informații referitoare la debitele din executare silită

Astfel, la adresa www.cnpp.ro/home  , accesând fereastra intitulată “ De să îmi fac cont? şi urmând procedurile indicate, utilizatorii pot afla gratuit informaţii referitoare la  propria situaţie ca viitor pensionar. Informații detailate pentru completarea fiecărui câmp al formularului se obțin prin apăsarea butonului ”ajutor

Cei interesaţi pot crea un cont pe portalul C.N.P.P ( adresa instituției este www.cnpp.ro), avand posibilitatea accesului complet la serviciile electronice oferite de Casa Nationala de Pensii Publice.
Procedura de creare a unui cont pe portalul CNPP este următoarea:
vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator și să își exprime acordul pentru conditiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.

Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate câmpurile marcate cu * sunt obligatorii și salvarea cererii nu este posibilă dacă acestea nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea.

Structura formularului este următoarea:

  • numele și prenumele
  • CNP
  • Adresa de e-mail
  • Act de identitate
  • Adresa de domiciliu

Se apasă butonul „finalizare formular”

După finalizarea completării formularului se apasă butonul ” Tipărire formular acces on-line” pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie.
Pentru obținerea datelor de acces, după ce s-a tipărit cererea trebuie parcurse următoarele etape:

  • Se semnează cererea;
  •  Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată, la Casa Județeană de Pensii Covasna (secretariatul situat la etajul I, camera 14), împreună cu actul de identitate în original și copie sau, după caz, cu documentele justificative în original și copie  pentru fiecare persoană terță căreia îi va administra  contul;  Nu sunt înregistrate cereri online pentru că datele  din ele sunt confidențiale și e posibil ca o altă persoană neîmputernicită  să aibă acces  la informații cu caracter personal.
  •   Cererea va fi procesată și aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. După aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator și parola) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta în cerere.

După primirea prin e-mail a numelui de utilizator şi a parolei, solicitanţii vor avea  accesul gratuit la datele lor personale din sistemul public.

Precizăm că informaţiile referitoare la data ieşirii la pensie  au la bază doar acele date individuale care au fost prelucrate electronic. Dacă persoana în cauză deţine  documente referitoare la încadrarea în grupe de muncă sau  alte  acte care completează  stagiul de cotizare realizat , condiţiile de pensionare sunt influenţate de aceste elemente.

Din acest serviciu electronic NU SE POT obţine informaţii referitoare  la nivelul pensiei pe care ar urma să o primească solicitantul după ieşirea  din activitate.

 

 

INFORMAȚII LEGATE DE PENSIILE PRIVATE – PILONUL II

Persoanele participante la pilonul II de pensii private obligatoriu pot obține informații  despre contribuțiile lor virate  în contul pensiei private.

Prin  intermediul  Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România  se poate  identifica inclusiv fondul privat de pensii la care contribuiți  – în cazul în care nu știți la ce fond sunteți înscris.

Accesând site-ul Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România : www.apapr.ro, secțiunea ”Info participanți” / Verificați pensia privată  și urmând instrucțiunile  utilizatorilor,  puteți crea un cont, cu parolă și utilizator după care cereți fondului de pensii la care sunteți înscris un cod de acces.  Având acest cod, puteți verifica dacă angajatorul Dvs a efectuat  virarea cotelor  stabilite pentru fondul de pensii private.

În cazul în care constatați că angajatorul  nu a virat pentru Dvs. contribuțiile  sau că au fost  întreruperi în plată, puteți să vă adresați angajatorului pentru clarificări.

 

Compartimentul- „Comunicare” al CJP Covasna

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail