Începând cu data de 19 septembrie a.c. vor circula, din nou, trenurile de călători și de marfă între Brașov și Întorsura Buzăului.
Informația a fost făcută publică de senatorul AUR de Covasna, Ionuț Neagu, pe pagina sa de socializare unde a scris:
„Am aflat cu plăcută surprindere că începând cu 19 septembrie 2022 se redeschide circulația trenurilor de călători și marfă pe secția de circulație Hărman – Întorsura Buzăului.
Sper ca de această dată lucrările să nu mai sufere amânare. Este surprinzător faptul că Regionala de cale ferată a reușit în acest timp foarte scurt, de după anunțarea finalizării podului de la Budila, să realizeze inspecția șinelor de cale ferată și a tunelului de la Teliu.
Astfel sper să fi fost întreprinse toate demersurile pe care le ceream în urma interpelării din data de 8 decembrie 2021 cu privire la necesitatea reparațiilor liniilor și a tunelului de la Teliu.
În decembrie 2021 am fost asigurat că se vor realiza lucrări de defrișare a vegetației, asigurare a gabaritului, lucrări de buraj, lucrări de completare cu piatră spartă și efectuarea măsurătorilor de ecartament, nivel și săgeată.
Sper ca redeschiderea acestei magistrale să fie doar un pas spre finalizarea proiectului național de legătură feroviară transcarpatică pe linia Brașov-Buzău, prin construcția ultimilor 35 de kilometri de cale ferată între Întorsura Buzăului, județul Covasna, și Nehoiașu, județul Buzău”.
În cursul lunii decembrie 2021, senatorul Ionuț Neagu a înaintat o interpelare către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prefectul județului Brașov, Mihai-Cătălin Văsii, și prefectul județului Covasna, Raduly István, cu privire la „termenul de finalizare a lucrărilor de reparație a tronsonului de cale ferată în zona podului CF din comuna Budila, județul Brașov, și reluarea circulației trenurilor pe linia feroviară Brașov – Întorsura Buzăului”. Prin intermediul acesteia, parlamentarul de Covasna a solicitat răspuns la mai multe întrebări printre care s-au numărat și cele privind „stadiul actual al lucrărilor de reconstrucție a podului CF din comuna Budila și de amenajare a albiei râului Tărlung în regiunea kilometrului 17+318, pe linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului”, precum și „data sau perioada concretă la care este estimată reluarea circulației feroviare pe linia Brașov – Întorsura Buzăului peste podul CF din comuna Budila, județul Brașov”.
Traficul feroviar între Întorsura Buzăului și Brașov a fost oprit în luna iulie a anului 2018 din cauza prăbușirii podului din localitatea Budila, în urma inundațiilor.
Potrivit https://newsbv.ro/, în toamna anului 2020 CFR a lansat procedura de achiziție pentru reconstrucția podului, iar această lucrare a fost finalizată în urmă cu două săptămâni. Odată cu reluarea traficului, pe acest traseu vor circula, zilnic, 12 trenuri. 6 pe ruta Brașov – Întorsura și 6 retur. Investiția totală este de peste 27 de milioane de lei și a fost suportată în totalitate de Guvern. Linia ferată Hărman – Întorsura Buzăului are o lungime de 36 de kilometric.
De pe wikipedia.org aflăm istoricul acestei căi de circulație: „Calea ferată Brașov-Întorsura Buzăului este o linie de cale ferată secundară din România. Este simplă, neelectrificată și leagă localitățile Brașov și Întorsura Buzăului. Construcția ei a durat 9 ani; proiectarea a început în 1922, construcția tunelului de pe traseu s-a efectuat între 1924–1929, iar inaugurarea liniei a avut loc la data de 25 iunie 1931. În data de 30 iunie 2018 podul de piatră de la Budila a fost distrus de o viitură.”
Maria Crețu-Graur
Sursa foto: https://ro.wikipedia.org/