Aproape 300 de Persoane Fizice Autorizate (PFA) și zeci de Întreprinderi Individuale (Î.I.) din județul Covasna trebuie să își actualizeze obiectul de activitate, până la data de 17 ianuarie, pentru a nu fi radiate.
Conform Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), la data de 17 ianuarie 2019, expiră perioada de 2 ani pe care persoanele fizice autorizate (PFA) şi întreprinderile individuale (II) o au la dispoziţie pentru a solicita oficiului registrului comerţului din raza sediului profesional, înregistrarea menţiunilor referitoare la obiectul de activitate, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale.
Potrivit acelui act normativ, „PFA poate avea în obiectul de activitate cel mult 5 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN”, în timp ce „întreprinderea individuală poate avea în obiectul de activitate cel mult 10 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN”.
Pe lista persoanelor fizice autorizate şi a întreprinderilor individuale care nu şi-au îndeplinit obligaţia de modificare a obiectului de activitate figurează 273 de PFA din județul Covasna și 90 de Întreprinderi Individuale, conform datelor ONRC.
„În termen de 60 de zile de la împlinirea celor 2 ani, respectiv începând cu data de 19 martie 2019, Oficiul Registrului Comerţului radiază, din oficiu, persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale al căror număr de activităţi incluse în obiectul de activitate este mai mare decât cel impus de legislaţia în vigoare.”- a informat ONRC.
Lista persoanelor fizice autorizate şi a întreprinderilor individuale care nu şi-au îndeplinit obligaţia de modificare a obiectului de activitate este publicată pe pagina de internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului și poate fi consultată accesând linkul https://www.onrc.ro/index.php/ro/legea-182-2016.
Camera de Comerț și Industrie (CCI) Covasna a anunțat, marți, că prin Departamentul Juridic, „vine în sprijinul persoanelor fizice în cauză, prin consultanță (suspendare / închidere activitate, recodificare activitate) și/sau intermedierea relației cu Oficiul Registrului Comerţului”.
„Departamentul juridic al Camerei de Comerț și Industrie Covasna oferă consultanță juridică gratuită privind procedura de înființare a unei societăți comerciale sau de obținere a autorizației de funcționare pentru persoanele fizice autorizate. Departamentului juridic oferă, contra cost, înființări și modificări de societăți comerciale, cu toate procedurile administrative aferente.”- au transmis reprezentanții CCI Covasna.
Potrivit aceleiași surse, Serviciile oferite de Departamentul juridic din cadrul CCI Covasna constau în: redactări de documente (redactare acte constitutive; redactare acte adiționale la actul constitutiv; redactare și arhivare acte constitutitve actualizate; redactare contract de comodat sau de închiriere pentru sediu/puncte de lucru), îndrumarea pentru completarea corectă a cererii de înregistrare şi a formularelor tipizate specifice activităţii registrului comerţului (cerere rezervare nume; cerere înmatriculare PF/PJ; cerere modificări PF/PJ; alte documente); depunerea la biroul unic din cadrul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă tribunal a documentelor în vederea înregistrării în registrul comerţului.
„Informații suplimentare în acest sens, se pot obține la sediul Camerei de Comerț și Industrie Covasna din Sfântu Gheorghe, str. Oltului nr.17 sau la tel. 0267-351677, e-mail: [email protected],” au mai transmis reprezentanții CCI Covasna.
Ana Ciorici Costache
Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail