Proiectul„ Dr.Peștișor” continuă și în acest an, fiind îmbogățit cu „Cercul părinților” și cu activități ce îi implică pe părinții copiilor cu diverse deficiențe în activitățile terapeutice, au anunțat reprezentanții Centrului de Cercetări Subacvatice al județului Covasna.
Scopul principal al proiectului este de a oferi activități educaționale pentru părinți și activități terapeutice combinate copiilor cu deficiențe precum tulburări de spectru autist, sindrom Down, deficiențe senzoriale și fizice, dificultăți de cunoaștere și învățare, dar și de altele, cu implicarea directă a părinților la aceste terapii, a declarat directorul Centrului, scafandrul profesionist Szabó Jenő.
Potrivit acestuia, „Dr. Peștișor” a demarat anul trecut, prin programul „Susține un ONG!” , ediția 2018, Centrul de cercetări subacvatice al județului Covasna. Prin acest proiect, din iunie și până în septembrie 2018, 150 de copii cu diferite tipuri deficienţe, din judeţele Covasna şi Braşov, au beneficiat de sesiuni de terapie multisenzorială. Sesiunile de terapie au cuprins o îmbinare a terapiei asistată de animale, folosind pești Koi și carași aurii, cu meloterapia (terapia prin muzică) și elemente de hidroterapie.
Scopul proiectului a constat în îmbunătățirea calității vieții și dezvoltarea abilităților de comunicare și relaționare ale unor copii cu deficiențe, precum tulburări de spectru autist, sindrom Down, deficiențe senzoriale și fizice, dificultăți de învățare și nu numai, a spus Szabó Jenő. Acesta a precizat că după succesul de anul trecut, s-a decis continuarea proiectului, și astfel s-a lansat „Dr. Peștișor – Cercul părinților”.
„Proiectul <<Dr. Peștișor>> a avut un succes foarte mare! (…). Toată lumea a fost mulțumită, a fost un proiect de succes! Pe noi ne interesează acum și continuarea, să tragem anumite concluzii cu privire la ceea ce s-a întâmplat, pentru a vedea cum putem să ne îmbunătățim activitatea, în sensul de a deservi actorul principal – copilul. În acest sens, una dintre cele mai importante observații pe care le-am făcut au fost cu privire la părinți (…). Atunci am realizat că în acest triunghi – copil – terapeut și părinte, factorul cheie este părintele, pentru că el este tot timpul lângă copii, iar terapeutul are acces la copil o jumătate de oră sau o oră. Deci, dacă vrem să facem ceva bun pentru copil, pe termen lung, trebuie să ne ocupăm și de relația cu părinții. (…) Dorind să răspundem nevoii părinților de a se implica activ în terapia propriilor copii, anul acesta vom organiza două ateliere destinate special pentru ei: un atelier de educație bazat pe suport video, și un atelier aplicativ unde părinții pot exersacele însușite alături de copii lor”- a declarat Szabó Jenő.
Potrivit acestuia, proiectul a câștigat una dintre cele 5 finanțări de 32.000 lei de anul acesta, oferite de Fundația Orange prin concursul „Susține un ONG!”.
Înscrierile, în plină desfășurare; activitățile încep în câteva zile!
Activitățile proiectului vor începe zilele următoare, a informat Szabó Jenő, care a transmis că cei interesați să participe sunt invitați să se înscrie!
„<<Dr Peștișor- Cercul părinților>>va demara din data de 23 iunie 2019 și așteptăm înscrierea participanților la adresa de email: [email protected] și nr de telefon 0755011500.”- a comunicat Szabó Jenő.
În urmă cu câteva luni, în continuarea proiectului „Dr. Peștișor”, acesta a lansat o serie de videoclipuri pe teme ce țin depășirea unor bariere de comunicare și obstacole pe care le pot întâlni, de-a lungul timpului, părinții copiilor cu diferite deficiențe. Relația între conștient și subconștient, efectele stresului cotidian al părintelui, asupra copilului – sunt câteva dintre temele videoclipurilor.Videoclipurile sunt prezentate la o distanță de câteva zile, pe pagina de Facebook și pe canalul de Youtube – „Dr. Peștișor”.
Szabó Jenő are o experienţă de peste două decenii şi jumătate în domeniul scufundărilor și a fost membru al echipei celebrului explorator Jacques Yves Cousteau, în expediţia în Bazinul Hidrografic al Dunării, între 1991-1992. A fost membru în mai multe expediţii de cercetare și a fost conducătorul mai multor expediţii de arheologie subacvatică.
El a amenajat, cu ani în urmă, la Dalnic, un lac artificial, unde a înființat, apoi „o școală subacvatică” destinată copiilor surdo-muți, care prin audiții subacvatice reușeau să deslușească și să articuleze cuvinte. Tot acolo, a înființat Centrul de cercetări subacvatice al județului Covasna, unde organizează o mulțime de activități interactive, neconvenționale.
Sute de copii, angrenați la activitățile Centrului de Cercetări Subacvatice, de „Școala Altfel”
La Centru vin an de an copii, dar și adulți, din județ și din țară.
Perioada alocată programului național „Școala Altfel: să știi mai multe, să fii mai bun” este una încărcată pentru reprezentanții Centrului de Cercetări Subacvatice. În acest an, în cadrul programului, aproape 800 de copii din școlile din Sfântu Gheorghe, Întorsura Buzăului și din satele Cernat, Catalina, Mărtineni, au participat la activitățile pregătite de conducerea și echipa Centrului. Activitatea organizată la Centru, de „Școala Altfel” a fost sprijinită de Banca Comercială Română (BCR), căreia Szabó Jenő îi transmite mulțumiri, pe această cale.
Una dintre noutățile aduse, pentru acest sezon, de reprezentanții Centrului, constă în monitorizarea interacțiunii dintre scafandri și public și a interacțiunii dintre om și pești, prin intermediul unor camere video.
Ana Ciorici COSTACHE
Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail