Conferința „Programul Erasmus+: Abordări educaționale inovatoare pentru combaterea abandonului școlar – Exemple de bune practici” a reunit, pe 7 noiembrie 2025, cadre didactice și directori de școli din județul Covasna, interesați de metode moderne de predare și de dezvoltare a competențelor profesionale. Evenimentul a fost organizat de Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos” Covasna, instituție acreditată pentru o perioadă de 7 ani în cadrul programului Erasmus+, cu accent pe combaterea abandonului școlar prin educație non-formală în aer liber.
Conferința a debutat cu prezentarea prof. Becsek Éva, care a vorbit despre „Competențe de leadership în secolul XXI – Gândirea modernă a liderului și managementul conștient”, curs susținut în Malta. Au fost evidențiate concepte moderne de conducere, precum siguranța psihologică, comunicarea eficientă și definirea unei viziuni strategice durabile.
A urmat prezentarea cursului care s-a desfășurat în Antalya „Incluziune prin activități nonformale și digitale”, susținută de profesorii Berde Éva, Boieru Rodica și Vikol Katalin, care au subliniat importanța educației incluzive, a participării egale și a dezvoltării competențelor sociale prin metode interactive și digitale.
Prof. Forró Viola a prezentat rezultatele cursului din Gran Canaria – „Strategii pentru promovarea incluziunii și prevenirea abandonului școlar prin educație non-formală în aer liber” – evidențiind beneficiile învățării outdoor și ale experiențelor educaționale autentice, care implică atât dimensiunea cognitivă, cât și cea emoțională și socială.
Un moment interactiv al conferinței a fost prezentarea aplicației Actionbound, realizată de profesorii Szőcs-Torma Katalin și Fejér Zoltán, care au arătat cum jocurile digitale de tip „vânătoare de comori” pot transforma procesul de învățare într-o experiență atractivă și colaborativă pentru elevi.
Despre importanța abilităților soft în educație a vorbit prof. Rusznák Gabriella, în cadrul prezentării „Competențe soft pentru profesori puternici – pași spre reducerea abandonului școlar”, bazată pe cursul „Soft Skills for Strong Teachers” din Palma de Mallorca. S-a subliniat rolul comunicării, empatiei și relației profesor–elev în crearea unui climat educațional pozitiv.
Conferința s-a încheiat cu prezentarea prof.dr. Barabás Andrea și prof.drd. Nemes Áron, „Educația viitorului: competențele soft – fundament pentru succesul personal și profesional”, care a completat ideile despre leadership empatic, colaborare și gestionarea conflictelor, competențe esențiale în educația modernă.
Evenimentul a demonstrat că prin colaborare europeană și formare continuă, cadrele didactice din județul Covasna devin tot mai bine pregătite să răspundă provocărilor actuale din educație. Educația non-formală, digitalizarea și dezvoltarea competențelor soft nu sunt doar tendințe moderne, ci instrumente reale pentru crearea unei școli incluzive, empatice și orientate spre succesul fiecărui elev.
Gabriella Rusznák, profesor metodist CCD „Csutak Vilmos” Covasna


