Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos” Covasna, în parteneriat cu Universitatea „Babeș Bolyai” Cluj Napoca, Departamentul de Științe ale Educației, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Inspectoratul Școlar Județean Covasna și Palatul Copiilor Sf. Gheorghe a organizat sămbătă, 31 octombrie 2020, în premieră, o conferință națională online cu tema „Abordări inovative în procesul de învățământ”.
Conferința a fost programată de fapt în luna mai în incinta Colegiului Național „Mihai Viteazul”, dar reglementările în vigoare și legislația existentă nu ne-a permis desfășurarea conferinței face to face și a fost amânat pentru toamnă cu sperața că se poate organiza prin participare directă, dar n-a fost să fie și a trebuit să fie organizat online.
Au fost invitați profesori renumiți din cadrul Departamentului de Științe ale Educației al Facultații de Psihologie și Științe ale Educației-UBB- Cluj Napoca, profesor universitar dr. habil Ion Albulescu, profesor universitar dr. Cristian Stan, conferențiar univ. dr. Horațiu Catalano, lector univ. dr. Dana Opre și lector univ. dr. Daniel Andronache.
Tema conferinței a fost una specific situație actuale al învățământului universal și anume predarea-învățarea-evaluarea în sistem online. Foarte mulți părinți chiar și cadre didactice cred că educația online însemană transpunerea activității sau a lecției în mediul online cu ajutorul tehnologiei ceea ce este o abordare greșită. Acest proces educațional în sistem online necestită mult mai mult, trebuie în primul rând, ca profesor să beneficiezi de o competență digitală, apoi multe multe creativitate, tact pedagogic, trebuie să te găndești din rolul de elev și apoi din rolul de profesor, exercițiile, lecțiile trebuie să fie interactive care la rândul lor necisită și intrumente digitale destul de performante, dar necesită și o pregătire profesională pentru a putea realiza trecerea de la metodele didactice tradiționale la metodologia didactică actuală care este orientată către implicarea activă şi conştientă a elevilor în procesul propriei formări şi stimularea creativităţii acestora. Pentru trecerea aproape în totalitate a a procesului educațional instructiv-educativ desfășurat în cadrul grupului educațional și bazat pe relații psihologice directe, nemijlocite, de tipul față-în-față, la derularea activităților didactice, exclusiv prin mijloace moderne de comunicare online un mare ajutor pentru profesori și directori a fost Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos ” Covasna prin cursurile de formare organizate, prin mentoratul acordat profesorilor, directorilor unitățiilor de învățământ.
Din această perspectivă a fost organizat și conferința. Scopul a fost punerea în contact a profesorilor, directorilor, inspectorilor pasionați de ceea ce fac cu profesori universitari care prin mentalitatea și acțiunile lor sunt deja angajate în schimbarea sistemului educațional.
Centrarea pe elev a procesului didactic-învățarea mixtă (hibrid), modalități eficiente de sporire a echității digitale în context pandemic, strategii de facilitare a învățării în predarea online, inventarul competențelor necesare pentru a reuși în societatea secolului XXI, tehnici pentru dezvoltarea abilităților de comunicare și relaționare online cu elevii au fost temele abordate în spiritul dezvoltării autoeducației pentru că nimeni nu a fost pregătit pentru învățarea în totalita în mediul online.
Conferința a dat prilejul de a fi prezentate mai multe cărți necesare dezvoltării personale ale profesorilor, cărți precum „Ghidul profesorului din învățământul primar simultan” (2020, autori Albulescu I., Catalano H.), prezentat în premieră, „Sinteze de pedagogie generală. Ghid pentru pregătirea examenelor de titularizare, definitivat și gardul didactic II” (profesori de toate specializările, 2019, autori Albulescu I., Catalano H) respectiv „Pedagogia jocului și a activitățiilor ludice” (2018), „Didactica jocurilor” (2020, autori Albulescu I., Catalano H.).
Această provocare și adaptare rapidă a profesorilor, a școlii și a societății necesită învățarea continuă, necesită instrumente online accesibile tuturor și multă determinare din partea actorilor principali. Numai în spiritul dezvoltării profesionale se poate face progrese, se pot încuraja elevii să învețe și să lucreze independent și eficient.
Nobila misiune de dascăl necesită multe trudă, activități laborioase, dăruire, pasiune, motivare și cred că Domnii Profesori prin prezentările lor au reușit să ne transmite acele informații, motivații de care avem nevioie pentru a scoate la lumină ceea ce este mai bun din elev, să putem devenii mentorii elevilor și poate peste ani și ani, elevii dar și părinții își vor aduc aminte cu drag de aceste perioade, în care profesorii adevărați au știut să și lucreze dar și să alinte nu numai mintea dar și sufletul elevilor.
Mulțumim d-nei Directoare Barabás Andrea pentru efortul depus în orgaizarea conferinței, Domnilor Profesori Univeristari pentru profesionalismul și tactul pedagogic cu care a abordat tematica conferinței și Colegilor pentru participare.
Dr. Kerekes Jenö, Palatul Copiilor Sf. Gheorghe
Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail