Fundația Comunitară Covasna (HKA) a anunțat ieri că, în luna august, a colectat suma de 13842,40 lei prin programul „Carduri comunitare”, banii fiind folosiţi pentru sprijinirea unor proiecte şi iniţiative locale.
„În luna august, din utilizarea cardului comunitar s-au adunat în fondul comunitar 13842,40 lei, prin partenerii programului <<Carduri comunitare>>: <<Bertis>>, <<Deak Hamor>>, <<Bani Market>>, <<Orex>>”, a informat ieri, conducerea Fundației comunitare Covasna.
Programul „Carduri comunitare” a fost lansat la Sfântu Gheorghe în luna august 2011, în scopul sprijinirii inițiativelor locale și a întăririi „patriotismului local”, prin introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazine sau alte unități, cu produse sau servicii preponderent locale. Prin utilizarea acelui card, cumpărătorul beneficiază de 1% discount pentru produsele achiziționate, iar magazinul partener dublează această valoare, contribuind cu încă 1% la fondul comunitar operat de Fundaţia HKA. Suma strânsă prin folosirea cardurilor comunitare este apoi folosită pentru susținerea în inițiativelor comunitare, proiectelor civile, susținerii talentelor etc.
Spre exemplu, printre investițiile publice realizate de-a lungul timpului, cu bani din fondul comunitar s-au numărat terenuri de joacă pentru copii, un teren de alergare pentru câini, acțiuni în sprijinul elevilor din Școala Gimnazială din Comandău, dar nu numai.
În momentul de față, aproape 30.000 de persoane sunt înregistrate, în județ, în programul „Carduri comunitare”.
Cardurile pot fi utilizate în locații din Sfântu Gheorghe, dar și din Baraolt, Târgu Secuiesc și Covasna.
Programul „Carduri comunitare” nu este singura inițiativă a Fundației, în vederea consolidării comunității, din punct de vedere economic.
La finele anului 2016, HKA a lansat o campanie de promovare a produselor, serviciilor și firmelor locale, aceasta derulându-se și în prezent sub genericul „NOI”.
În cadrul acestei campanii a fost realizat un catalog al firmelor, serviciilor şi produselor locale, ce va fi oferit locuitorilor județului, dar și o platformă online, pentru promovarea acestor produse, servicii, firme.
„Prin campania întitulată <<Noi>>, Fundația dorește să vă ajute în identificarea întreprinderilor, produselor și serviciilor covăsnene, astfel încât cumpărătorii să-și poată exprima atașamentul și simpatia față de acestea și să-și pună în valoare identitatea locală. Viitorul nostru comun este responsabilitatea noastră comună.
Căutați etichetele și semnele de identificare pentru <<Produs/ Firmă Covăsneană>>!”, a transmis conducerea Fundației Comunitare Covasna.
Potrivit aceleiași surse, pentru utilizarea elementelor realizate în cadrul campaniei, respectiv mărcii„produs/ firmă covăsneană”, întreprinzătorii sunt invitațisă se înregistreze pe pagina web http://www.minoi.ro/ro/home-2.
Fundația Comunitară Covasna (HKA) a fost înființată la inițiativa unor întreprinzători locali și reprezentanți ai unor organizații civile, din fonduri private, în scopul de a dezvolta comunitatea locală.
Ana Ciorici Costache
Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail